webForumDet fria alternativet

CS server.

2 svar · 155 visningar · startad av RanXeroX

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Hej på er.
Jag har installerat en CS server på min linux-box förut, men det jag undrar inför denna gång .
Det är hur man lägger in bottar , skulle vilja ha 2 st, en på varje lag.

Finns det någon bra guide eller HOWTO till nått sånt.

// |xerox|

------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??

RazofishMedlem sedan sep. 2000780 inlägg

Du måste första ladda ner några bottar, det finns några nämligen att välja på.

*Ropar på FlashX som pysslar mycket med CS :e*

------------------
- Razofish a.k.a. Per

[Redigerat av Razofish den 12 jan 2002]

FlashXMedlem sedan nov. 19991 033 inlägg

Eftersom CS är ett renodlat nätverkspel så finns det inga bottar :(
Däremot finns det ganska många som pysslar med att skapa bottar till CS men vad jag vet, så har ännu ingen gjort några till linux. Den största anledningen kan kanske vara att man normalt inte kan spela CS på en linuxburk (som klient) och därför är de ju helt avsedda för dedikerade servrar.
RealBot och PodBot är väl de mest kända och jag vet att Tub på RealBot har ett visst intresse för linux och har tidigare haft en version. Nu har RealBot gjort om hela sin kod och kör något som heter RealBot AI (Artificial Intelligence) vilka ser väldigt lovand ut så här långt (endast i preview-version ännu). Tub har dock stora planer på att fixa en linuxversion av RBAI som ska släppas när den offentliga versionen till windows är klar.
Citerar Tub

I ADDED A BOT ON A LINUX DEDICATED SERVER, AND THAT BOT SHOT ME!

Du kan läsa mer i denna tråden och det är kanske möjligt att du kan få en version om du mailar till Tub.

[Redigerat av FlashX den 12 jan 2002]

126 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
123 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)