Det är lite svårt att förstå vad du egengligen gör.
Vad har du på datorn innan, och vilken version av linux ska du installera?
9 svar · 218 visningar · startad av Togge
när jag ska instalera så laddar den till minet typ sen ska installationen starta står det och då blir 30 % av skärmen blå och 70 % grå vad e det för skitt fel jag vill ju ha linux på den datan och testa vem kan hjälpa mig HJÄLP!!!!!!
------------------
(: Togge :)
Det är lite svårt att förstå vad du egengligen gör.
Vad har du på datorn innan, och vilken version av linux ska du installera?
jag hadde win xp på den men nu e den tom. och det e mandrake 8.1 ja försökte installera
------------------
det e nog samma som http://program.webforum.nu/wf/Forum12/HTML/000479.html
------------------
Hej Togge.. har läst båda strängarna.
Jag har haft typ samma fel, men med slackware.
Men jag har ett annat svar.. Anledningen till att det inte fungerade för mig , trodde jag var cd-romen som var gammal. ( det kan det vara ) men det hjälpte inte. Jag kommfram till att det var min hdd som buggade.. Instalerade win98 på och det funkade utanproblem.
Men när jag bytte hdd, så funkade det aldelles utmärkt.. Så jag kan tro att det kan vara fel på din hdd, eller cd-romen ,, om det inte är skivan som är repig eller dålig..
Men ettförslag är att instelera i "promp" läge... alltså du slopar det grafiska.. för då kan du utesluta problem med grafiskkortet. ( iallafall problem med det grafiska )
Det är de tipsen jag har .. om du har en till dator i närheten prova att instalera på den ... för då får du ju reda på om det är fel på din skiva...
// XeroX \\
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
jag har instalerat redhat det gick att installera men hur ska jag starta det ??? när jag startar datorn så står det att det e en ogiltig system disket och jag ska starta om men det e ingen cd och ingen disket i ??? vad e fel
------------------
När du startar datorn så trycker du F2 för att komma in i setup..där går du till bootfliken och byter så den inte bootar från cd-rom, alltså du ska flytta så boot från hdd är alternativ nr1.
simsalabim
är det något man alltid måste ställa in när man lägger in linux?
jag tänkte att jag själv skulle ta och lägga in det nu i veckan.
och en liten fråga till. kan man ha nätverk med andra windows datorer med en linux dator?
------------------
vad är detta då?¿
Nix man måste inte alltid göra några speciella inställningar när man installerar linux och linux och windows maskiner fugerar utmärkt tillsammasn.
------------------
\\Mattias
communication breakdown..
gobelin>> Man måste inte alltid ställa in det, men om det i booten kommer upp att det är fel enhet som startar så får man ändra.
Jag är ingen stjärna på nätverk mellan linux o windows, men vet att Samba är något som används mellan win o linuxdatorer. Så en sambaserver kanske är lösningen?
------------------
Store Ande, ge mig sinnesro
att acceptera det jag
inte kan förändra.
Mod att förändra det jag kan
och förstånd att se skillnaden.