Tja ba.. (igen )
Någon som har fixat asp stöd i apache nåongång, om det är någon som har gjort det skulle det vara lite nice att få reda på vilken modul ni använde. Och hur ni gjorde för att få det att funka. Jag har tänkt mig att ha både stöd för ASP och PHP, med koppling till MYsql. . .
Går det ?
En annan fråga, jag har läst på proftpd:s hemsida om att man kan få stöd för ssh i proftpd, men deras förklaring gjorde inte mig vidare klokare.
http://www.castaglia.org/proftpd/doc/contrib/ProFTPD-mini-HOWTO-SSH.html
De har denna tråd som källa..
Är det någon här som har lyckats med det? Så skulle jag gladligen vilja veta hur...
// XeroX
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
[Redigerat av RanXeroX den 14 okt 2001]
FlashXMedlem sedan nov. 1999992 inlägg Läser man hela tråden så verkar det ge en helt annan bild.
Dessutom är den ju 3 år gammal...
Vad vill du uppnå med det. Är det bara lösenordet som ska skickas krypterat eller säker filöverföring.
Om du har SSH2 på servern så har VanDyke en klient med information på http://www.vandyke.com/products/securefx/secure_transfers.html
Jag söker i första hand , krypterade lösenord. . så att man inte är så jäkla simpelt att sniffa av inollgningar.. .
Men om man kan få det krypterat hela vägen så helt OK för mig.
På sidan så stog det mest om hur man använde sig av clienterna, men inte hur man confade upp servern. jag undrar lite granna hur man fixar till det med proftpd och ssh2 eller ssl.
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
FlashXMedlem sedan nov. 1999992 inlägg Ok, testade på min egen server lite och lyckades med detta:
Har SSH1 på servern och använde WS_FTP Pro som klient i windows. Min SSH-klient i windows är 3.0
Skapade en ny session i SSH
Fyllde i namnet på den.
Valde protokollet ssh1
Skrev in IP:et för FTP-servern i Hostnamne.
Skrev in portnummret.
Fyllde i mitt användarnamn.
Klickade på knappen [Advanced...] och valde fliken [Port Forwarding]
Skrev in 21 som lokal och remote port och FTP_serverns IP i Hostnamne.
I WS_FTP Pro skrev jag sedan localhost som Hostname för FTP_servern och fyllde i mina uppgifter.
När jag anslöt SSH-klienten och sedan anslöt FTP-klienten så loggade jag in som vanligt fast genom en tunnel via SSH.
FlashXMedlem sedan nov. 1999992 inlägg Glömde tilägga att du eventuellt får lägga till ett par rader i konfigureringsfilen för ProFTPD.
Jag har dessa extra rader
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#666600">PassivePorts 49152 65534
AllowForeignAddress on
och i WS_FTP så kör jag med Passive filetransfer.
I annat fall får du nog fel portkommando vilket resulterar i att listningen inte fungerar.
Vilken client för ssh använder du ? Du sa bara att du använde version: 3.0 .
Jag kör med putty..
------------------
FlashXMedlem sedan nov. 1999992 inlägg Det spelar ingen roll egentligen vilken klient som används så länge det finns stöd för SSH-protokollet.
Använder SecureCRT men i exemplet på sidan du hänvisade till förut, så användes en textbaserad ssh-klient.
För att öka på säkerheten något så kan du tvinga dina klienter att använda tunneln genom att ange en UseHostsAllow i konfigureringsfilen för ProFTPD.
Om du anger serverns eget IP så borde det inte gå att ansluta utan att gå via SSH-servern.
[Redigerat av FlashX den 15 okt 2001]