psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Jag har installerat Mandrake 8.1 och har försökt installera Win 2000.
Allt är partitionerat och klart så.
Jag bootar på Win98-diskett och startar sen installationen.. Efter att installationen har kopierat in filer så startas datorn om, och då kan jag inte fortsätta installationen eftesom Lilo sätter igång.
I lilo menyn så finns windows med, men trycker jag på det alternativet så kommer det upp nån rad med
"fel bla bla ..."
Nån som vet vad jag kan göra för att det ska fungera?
Jag har inte hållt på med linux i nån större utsträckning innan, men jag är helt klart positivt överraskad :)
------------------
ps » Email » URL
[Redigerat av ps den 04 okt 2001]
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg
"fel bla bla ..."
Liiite mer info tack... ;)
psMedlem sedan juni 2000841 inlägg Jag har ändrat om lite nu..
Installerade Mandrake utan lilo, därefter intallerade jag Win2000. det gick bra.
Nu letar jag efter hur jag ska lägga till Linux i Windows bootmeny?
boot.ini antar jag, men vet inte riktigt hur..
------------------
ps » Email » URL
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg Du måste ha lilo eller linload för att W2k:s bootloader ska kunna starta Linux.
Hur man gör är en vanlig fråga, det borde finnas svar här på wF om du söker, annars vet jag att det finns svar på eforum.
------------------
"Hey, Steve, just because you broke into Xerox's store before I did and took the TV doesn't mean I can't go in later and steal the stereo."
-Bill Gates, Microsoft, 3/14/89 -as quoted in MacWEEK
OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg Det enklaste är att använda programmet Bootpart.