webForumDet fria alternativet

openSSH

4 svar · 129 visningar · startad av RanXeroX

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Jag har instalerat freeBSD 4.4 , ( oki det kankse inte e linux , men det finns kommandon som e lika )

Så har instalerat openSSH 2.3.0 protocols 1.5/2.0, jag har även en slackware 8.0 ståendes med OpenSSH_2.9p1, SSH protocols 1.5/2.0.

När jag accessar linux boxen så har jag inga problem alls. Men när jag ska accessa freeBSD boxen så tar det ca 1 min , innan jag loggar inte.. det går snabbt att få kontakt och skriva lösen , men det går ca 1 min innan jag e inloggad.

Sedan när jag väl är inloggad så funkar inte "tabb" funktionen.. att man kan tabba fram sina kommandon,, men det funkar lokalt på freeBSD burken .. konstigt.. hmm,

så om det är någon som kankse har svar på tall så vet ni vad ni ska göra..

// XeroX

------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Jag har lustigt nog löst ett av problemen. Hmm , eller kanske inte.

När man loggar in med en användare så har man ej möjligheten att "tabba" till sig kommandon, men om man su:ar till root så har man det.. varför det vet jag inte..

Om någon vet så e de bara att hojjta..

------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??

jsundinMedlem sedan aug. 200086 inlägg

Kolla vilket skal du kör - alla skal stödjer nämligen inte tabb.

------------------
"Någonstans i Sverige trillar mikrofoner ner på skrivbord" - P3

BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg

precis, root har ialla fall i slack annat skal än de övriga.

inte helt säkert men jag tror att det är din egen burk som frågar efter namn/lösen och sedan skickar detta (det är alltså inte så att burken svarar och sedan väntar en minut)...

har för mig att jag haft liknande problem med min ftp från vissa maskiner...

------------------
"Alla vet varför och allt är perfekt."

mooziferMedlem sedan feb. 200155 inlägg

Efter en fräsh installation använder root sh - men det går ju enkelt att byta med kommandot chsh. sh har inte stöd för att "tabba".

Bäst är nog ändå att hålla sig till finfina bash.

141 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
139 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)