Har inte satt upp det men i dokumentatione till samba finns beskrivet hur man gör:
http://se.samba.org/samba/docs/Samba-HOWTO-Collection.html#AEN417
Meddela gärna resultatet.
------------------
If you can't convince them, confuse them.
4 svar · 138 visningar · startad av RanXeroX
Bara undrar.. för jag har inte lyckats ( hitils ) , men har lyckats att NT 4 har agerat PDC, men inte att linux agerar "PDC" . Så om de e någon som har lyckats så skulle det vara nice om ni ville förklara vad jag har missat..
För jag skulle vilja kunna logga inte med ett användarnamn , ha tillgång till vissa filer på boxen , som bara den personen har access till..
Har re fet nice och simma lugnt i data djungeln , , , , ; )
p.s, e de någon som ska på dreamhack ?? d.s
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
Har inte satt upp det men i dokumentatione till samba finns beskrivet hur man gör:
http://se.samba.org/samba/docs/Samba-HOWTO-Collection.html#AEN417
Meddela gärna resultatet.
------------------
mm, har kollat in den länken nu..
Det är nog det jag blir mäst iriterad angående LINUX, man läster hur de förklarar hur något ska göras.. så gör man som de säger, men det funkar inte,,
Det blir man fet less på..
men men , jag fick det inte att funka men jag ger inte upp för, det,, ska prova mera..
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
Det är nog det jag blir mäst iriterad angående LINUX, man läster hur de förklarar hur något ska göras.. så gör man som de säger, men det funkar inte,,
Vad har samba med Linux att göra?
Samba kan köras på många Unix varianter inklusive Linux.
------------------
Oki de e klart.. men då får jag väll omformulera påståendet...
Linux/unix baserad mjukvara kan jag bli lite iriterad på, pga. att de inte för som jag vill .....
:(
------------------