bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Jag har beslutat mig för att börja köra Debian istället för RH, men den stora frågan som kvarstår är hur jag får in eländet?
Efter att ha läst installationsguiden blev jag inte speciellt mycket klokare, eftersom den är både inkomplett och enligt mitt tycke ganska rörig.
Troligen kommer jag att installera direkt från Internet, eftersom det verkar (?) vara den smidigaste metoden.
Vilka disketter måste jag fixa och hur går jag tillväga?
------------------
/ bughawk < bughawk at chello.se >
I may disagree with what you have to say, but I shall defend, to the death, your right to say it.
- Voltaire (1694 - 1778)
trasherMedlem sedan mars 200143 inlägg Först måste jag säga att du gör helt rätt i att välja Debian GNU/Linux ;)
Först måste du bestämma dig för vilken dist. du vill köra. Dom 3 aktuella:
Potato : Stabila.
Woody: Ska bli stabil.
Sid: Unstable/Testing.
Jag kör Sid eftersom det varje dag kommer en massa trevliga paket. Men den är mycket mer stable än vad redhat nånsin blir...
Jag tror att potato & woody finns som iso's på ftp://ftp.sunet.se/Linux/distribution/debian/
------------------
/Trasher a.k.a Kristian
Söderholm
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Tackar för ditt svar.
Hm. Jag hittade ingen färdig CD-image där. Man bli ju istället hänvisad till cdimage.debian.org, men där har jag varit ett antal gånger och knölat runt. Jaja, får ta och testa igen (förra gången jag testade var ju i windoze..)
Kan man göra en CD-image av woody-disten?
------------------
I may disagree with what you have to say, but I shall defend, to the death, your right to say it.
- Voltaire (1694 - 1778)
ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg ftp://ftp.sunet.se/pub/Linux/distributions/debian-iso/2.2_rev2/i386/
------------------
"Develop for it? I'll piss on it."
Microsoft CEO Bill Gates, about developing
applications for Steve Jobs' NeXT Computers -
which led to the demise of NeXT in 1993.
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Superschysst!
------------------
- Voltaire (1694 - 1778)
en liten rolig link till en bra linux iso sajt...
http://www.linuxiso.org
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg Inte så skoj med modem...
------------------
Ancilla, face mea laganum!
Köp brända CD skivor från Linuxshop (billigt) eller tvinga kompisar med bredband att ladda ner och bränna åt dig (så gör jag :e).
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg RanXeroX, tackar för länken.
------------------
- Voltaire (1694 - 1778)
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg Är jag kass i ögat eller ? jag hittar inga isos på sid eller potatis :)
------------------
" The code is out there "
RazofishMedlem sedan sep. 2000780 inlägg nä, det finns inga ISOs med Woody/Sid. Man får helt enkelt ändra i sin apt.conf. Medan alla ISOs att ladda är potato!
------------------
- Razofish a.k.a. Per
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inlägg Här finns isos på woody:http://sunsite.cnlab-switch.ch/ftp/mirror/debian-unofficial/
------------------
" The code is out there "