Tja ba.. jag har fastnat lite granna på en rikgig skit sak,, förmodligen för jag har en annan uppfattnig på hur jag ska göra..
jag läste om UNIX på skolan, och där var det inte något större problem att ändra tieden.. men du har jag fastnat i Linux.
Hur gör man ?
//XeroX
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
[Redigerat av RanXeroX den 16 aug 2001]
VetgirigMedlem sedan nov. 2000199 inlägg T.ex. sätt tiden till 30 sekunder och 20 minuter efter klockan 18 med:
date -s 18:20:30
Läs mansidan för mera info.
OBS Du måste vara root för att kunna ändra tiden.
------------------
Anders Lindbäck,Igiro Internet Giro
Tackar .. det var sjyrre.. jag har läst man siderna men inte hittat det, jag e väl lite seg antagligen.. hehe..
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
hmm, nu skrev netscape om sidan hehe. sorry.
------------------
[Redigerat av RanXeroX den 16 aug 2001]
BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg efter det måste väl grabben ställa in hårdvaruklockan oxå? (annars blir tidewn ju fel när han startar om).. gjorde det på en slackwaremaskin ialla fall men kommer inte ihåg hur...
------------------
"Happiness is being one of the gang." - C. Schulz
(c) 1971 United Feature Syndicate Inc.
Detta görs automatiskt när man stänger ner/startar om... Iaf för mig (det står nåt i stil med "saving software clock to hardware", eller nåt liknande).
------------------
<[MK]> "bönderna kämpar för bredband"
MM, den sparade tiden för mig med..
//XeroX
------------------