webForumDet fria alternativet

XF86 på laptop

2 svar · 318 visningar · startad av RanXeroX

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Hej igen ...

Så här ligger det till. jag har köpt en
bärbar dator. ASUS A 1200. Det står att den ska stödja LINUX. De är SIS som har tillverkat en stor del av protukterna. Som t.ex. grafikkort och skärm.
www.sis.com

Jag har varit inne på deras hemsida och fick reda på att det skulle funka om man körde Xfree86 4.0a

Jag provade att uppdatera till den , men icke.

jag har provat 4.1 och anser att det borde fungera likadant som 4.0a. Då tänkte jag att jag skulle prova några av de nya distar som har kommit ut.

Så jag tog till att börga med, SUSE 7.2, då fick jag det i grafiskt läge hur bra som helst under hela instalationen. Men sedan så gick det inte.. lika så med mandrake 8 och red hat 7.1 .

Det är det som gör mig en aningen förvirrad att det inte fungerar när jag har instalerat klart det . men under instalationskedet så fungerar det utmärkt, så det måste ju funka på något sätt...

Om det är någon som har någon bra , lösning på det här, så skulla jag bli lite gladare...

// XeroX

------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??

murofbewMedlem sedan juni 2000229 inlägg

Det verkar vara grafikdrivrutinerna. Börga med att kolla det annars får du instalera någon anan versjon.

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Ny version av vad?

OP eller XFree86 ?

jag har provat ca 5 st OP

så det hjälper nog inte att välja något annat.

// XeroX

------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??

122 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.86db40fa
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
119 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)