BitstateMedlem sedan nov. 2000396 inlägg
trött blir man... nåväl kör slack och x fungerade utmärkt tills jag lade in XF86Setup för att lättare kunna mecka med upplösningar och liknande (xf86config är inte lika kul 10:e gången ;) ), men då brakade helvettet löst...
nu kan jag inte längre köra med svga servern för då blir skärmen helt skum (presis som om pixlarna ligger i osynk horisontellt), har tagit bort XF86Setup(xset via removepkg) men inget hjälper även om jag låter xf86config generera om hela config filen...
har ett stb velocity 3d kort... vad kan XF86Setup ha crashat?
VetgirigMedlem sedan nov. 2000203 inlägg
XF86Setup är ett program som ändrar din konfigureringsfil för din X server.
Dvs din konfigureringsfil är felaktig.
Ta bort filen och börja om från början.
Skulle gissa på att du helt enkelt ger fel svar till XF86Config - den kräver att du har goda kunskaper om den hårdvara du använder dig av för att du skall konfigurera allting korrekt.
------------------
Anders Lindbäck,Igiro Internet Giro
BitstateMedlem sedan nov. 2000396 inlägg
tyvärr, så kul skall vi inte ha, jag vet det mesta om mitt grafikkort (tex att cpun är ett virge/vx, minne och liknande) men även om jag tar bort configfilen (/etc/XF86Config och låter xf86config generera en helt ny fungerar det inte... nästan 100% säker på att jag valde exact samma saker tidigare men efter XF86Setup funkar det inte längre.
men men.. kan alltid prova en gång till
det som retar mig är att jag hade precis samma problem med redhat 5.2 för något år sedan...