RocketMedlem sedan feb. 2000372 inlägg När jag installerade Linux så hade jag ett Pixelwiev TNT2 kort i datorn men det fanns inte att välja i installationsprogrammet så jag tog något standard VGA kort, och visst det funkar ju men med lite färger och låg upplösning. I listan såg jag att det gick att välj ett Hercules kort som jag också har, så jag bytte kort i datorn startade linux och bytte grafikkortsinställning i Xconfigurator (eller vad det nu heter).När jag valde Hercules kortet i listan så stod det något om att det inte gick att hitta den filen som behövdes. Som jag fattar det så installeras bara drivrutiner för det kortet man väljer i installations programmet och inga andra, eller?
Hur ska jag nu få in drivrutiner till mitt Hercules kort?
RickardMedlem sedan maj 2001287 inlägg Om det är en helt ny fräch installation, och du inte har installerat någe tidskrävande progg (asså, ett progg som tar tid å installera)
Så skulle jag iaf ha gjort en ny ren installation....
På så sätt slipper du eventuella framtida komflikter...
BitstateMedlem sedan nov. 2000432 inlägg skall gå utmärkt att manuellt kopiera in de filer som behövs, gjorde det själv för något år sedan då jag letade efter rätt drivrutiner till mitt kort.
UlfTMedlem sedan maj 20018 027 inlägg Om du vill använda TNT2-kortet kan du pröva med att välja ett TNT2-kort av ett annat fabrikat om du inte hittar PixelView. För mig har det funkat att bara ta hänsyn till chipset.
RocketMedlem sedan feb. 2000372 inlägg Jag la in en ny version av Linux som stödde mitt kort så det funkar nu, men tack ändå.