Hejsan!
Jag vill lägga in SSH på min burk.. kan någon förklara för mig hur jag skall gå till väga?
//Rickard
8 svar · 311 visningar · startad av noratx
Hejsan!
Jag vill lägga in SSH på min burk.. kan någon förklara för mig hur jag skall gå till väga?
//Rickard
Gå till openssh.org, ladda hem och läs README filen?
Om du kör med ett rpm packet så är det bara att skriva.
rpm -ivh "packetet"
Sedan är det klart....
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
kör du redhat så släng in deras ssh paket, annars riskerar du att få trubbel (ialla fall om du inte är så hemma på linux)
Inte för att vara jobbig... Men jag har läst att ssh har några kryphål.
ssh2 är nog det bästa valet...
Så du inte lägger ner massa energi på att få in ssh,, ta ssh2 istället.
Samma tiverkare men bara en nyare utgåva.
Mvh / The Ranx
------------------
Fragor ger svar och svar ger kunskap - hur fan fixar jag till svenska bokstaver??
Va? Det var väl SSH (alla versioner) som hade det där säkerhetshålet, och OpenSSH som _inte_ hade det? OpenSSH stöder iaf SSH2 protokollet ;)
OKI:..
Jag är inte helt hunda...
Men jag har hört att ssh2 sak vara säkert. (allt går väl att knäcka på nått sätt) Men open ssh är det ju inge fel på...
Bättre en telnet....
// The RanX
------------------
ssh1 = gratis, ssh2 är inte de gratis.
ladda hem filen ssh-1.1.1.tar.gz (eller nått).
skriv:
tar xvzf ssh-1.1.1.tar.gz
./configure ; make ; make install
editera sedan filen /etc/ssh* och konfigurera enligt tycke.
------------------
No more mr nice guy.
Jag kör SSH1 o rekomenderar det SSH2 stulade så in i "#¤¤#&
ssh1 är enkelt o instalera en bäbis klarar av de
samt inge fel på säkerheten vill nån käcka de så knäcker dom 2.an lika lätt tar bara lite längre tid :p
------------------
You Are What You Know - You Are What You Do - Help Yourself No More Secrets - No More Excuses - No More Limits