Hur installerar man Geforce 2MX kort i linux/freebsd.
Hur packar man upp Red Hat packages i FreeBSD? Eftersom på en nvidias site finns det drivrutiner till geforcemx till redhat, tror ni de skulle gå att köra i freebsd?
5 svar · 225 visningar · startad av Bomba X
Hur installerar man Geforce 2MX kort i linux/freebsd.
Hur packar man upp Red Hat packages i FreeBSD? Eftersom på en nvidias site finns det drivrutiner till geforcemx till redhat, tror ni de skulle gå att köra i freebsd?
Om du kör XFree86 4-serien så fungerar den binära drivern på nVidias hemsida perfekt under alla operativsystem som kör X på en x86-kompatibel processor. Med tanke på att det fungerar under OS/2 så borde det tamejfan funka under FreeBSD också...
------------------
Snyggt, Chainsaw. Tränar inför VM i core dump, ser jag?
okay, jag testade att installera nvidias drivers igen, men när jag "make install" så kom det upp en massa fel, antagligen pga. att det är fbsd och inte linux som de är designade för.
OS/2 har ett eget packet med drivisar, därför är det inte så konstigt att kortet funkar i det OS:et.
kommer FBSD 4.2 ha support för gf2 mx kortet tros ?
Idéer hur jag kan installera linux drivers i FreeBSD någon ?
men som chainsaw sa; är det verkligen Xfree 4.0.X som du har?
det spelar i princip ingen roll vilken verra av freebsd som du har, det är X det hänger på (förutom att någon måste ha portat versionen till freebsd förstås)
------------------
"...the number of UNIX installations has grown to 10, with more expected..."
- Dennis Ritchie and Ken Thompson, June 1972
Jag har Xfree4.någonting...
Däremot har jag inga drivers för fbsd, utan bara de som jag hittate på nvidia's site (för linux står det alltså)..
Hur får man tag på en portad version eller portar en själv?
Läste någonstans att man kan installera linux makefiles med GMAKE.. skulle det hjälpa ?
Jag uppgraderade till XFree86 4.0.2 och valde nv drivern på ett debian system.
GeForce 2 MX stöds direkt.
http://www.xfree86.org/4.0.3/Status22.html
Behövde inte ladda ner nån driver från nvidia.
Det finns även binärer för BSD av XFree 4.0.x - vilka borde funka utan problem för dig. Det borde bara vara att ladda ner senaste versionen, konfigurera upp den och köra.
------------------
Anders Lindbäck,Igiro Internet Giro