webForumDet fria alternativet

Slackware problem med upplösning!

0 svar · 190 visningar · startad av Chavez

ChavezMedlem sedan maj 20001 953 inlägg

Hejsan!

Har ett inte så lite irriterande problem. Installerade Slackware idag och det gick bra (till sist, tog några hängningar innan den gick igång).
Körde xf86config och skrev in allt så gott jag kunde.
Men jag har bara ett problem. Skrivbordet täcker ju upp fyra skärmar om man säger så. Det är baouta stort verkligen. Det vill jag ju inte.
Körde då xf86config igen, men hittar inget som skulle kunna göra detta. Såhär står det nämligen på slackwares sida:

After selecting your modes at that color depth, you will be asked if you'd like a virtual screen that is bigger than the physical screen. A virtual screen is a screen that is bigger than the actual monitor. When you move the mouse around on the virtual screen, it will scroll a bit before coming to the edge. This allows you to fit more windows onto your monitor. However, because you will not be able to see everything at once, the virtual screen can be a bit annoying. It is still an interesting thing to play with, so you might want to try it out.

Men jag får aldrig den frågan! Varför inte? Och hur löser jag det. Finns det något annat program som kan lösa detta? Försökte köra ett som hette Xconfigurator med hittade inte det. Snälla, hjälp mig fixa detta. Det stör mig så eftersom jag haft så mycker problem med själva installationen av Linux. Vore taskigt att snubbla på mållinjen.

------------------
<A HREF="mailto:chavez@post.netlink.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)