webForumDet fria alternativet

Ppp

3 svar · 199 visningar · startad av moozifer

mooziferMedlem sedan feb. 200155 inlägg

Tja, jag förstår att detta är ett linux forum, och jag använder freebsd - men jag tror nog ni skall kunna lösa mitt problem vilket fall.

Vet inte fall det är nåt som är fel i ppp.conf, när jag försöker ringa ploppar det upp "WARNING : Bad chat script"

Har även gjort ett par försök att koppla upp mig manuellt, trodde inte att det skulle funka men det var värt ett försök, beror inte på mig - vet att jag gjort allt rätt (har kontrollerat ;)).

Har hört att det ska finnas en rad i ppp.conf man bara ska kunna byta ut så löser sig problemet, men jag har ingen aning om vad som skall stå.

Är tacksam för all typ av hjälp

//moozifer

Åh, glömde skriva när jag skrev första inlägget. Om jag inte fattat det fel är det min ISP som kan dra åt helvete, men jag har ingen lust att byta.

<< -- Bara så att jag slipper 500inlägg om det ;)

ReeferMedlem sedan dec. 20003 083 inlägg

Jag tror nog ändå att du skrivit fel någonstans i chat scriptet; ;)

Bad chat-script. Check filename of chat-script, check modem init-string, look for typos.

Tror inte det har med din ISP att göra dock så ger dom flesta bara support för Windows och (om du har tur) Macintosh.

------------------

"...the number of UNIX installations has grown to 10, with more expected..."

- Dennis Ritchie and Ken Thompson, June 1972

Ojda, stod inte ens bad chat script utan "chat script failed" men det kanske inte gör nån skillnad, eller?

Och jo, tror det har med ISPn att göra med tanke på att allt funkar fint med tex Algonet.

//moozifer

123 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)