menola8803Medlem sedan mars 200111 inlägg
Tjapp!
Jag har installerad Stormix Linux 2000 (debian 2.2r2) sedan tog jag bort Stormix Linux med IBM´s hårdddiskmjukvara vilket partitionerade om hårddisken till FAT32 utan problem. Prog. (IBM-mjukv.) har funkat förrut. Sedan installerade jag RedHat 7.0. Sedan startade burken bara upp och visade bara "L" istället för LILO när masterhårddisken sitter i. Annars om man tar ur masterdisken så visas bara 10101010101 osv över hela skärmen. Jag har försökt med fdisk /mbr och andra mjukvarror enligt stoffe-w2k på webforumet. Inget hjälper. Vet någon om det finns något prog. för att fixa detta problem. Partitionering av FAT32 osv funkar konstigt nog.
menola8803
nanneMedlem sedan dec. 19991 047 inlägg
När jag fick det felet så berodde det på att jag installerat linux på en slavedisk och sedan monterat den i en annan dator som master.
Kanske det som är fel för dig med?
------------------
"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow
nanne.net
VetgirigMedlem sedan nov. 2000203 inlägg
Hm, enligt occams hyvel så skall man ta det enklaste orsaken först.
Du vet väl om att du måste installera om lilo när du ändrar konfigureringen ?
Dvs köra lilo igen för att installera den i MBR ?
------------------
Anders Lindbäck,Igiro Internet Giro