Hejsan. Jag har två ljudkort, ett som sitter inbyggt på moderkortet (Microstar 6156 tror jag, använder es1371 drivrutinen) och ett "vanligt" SB Live! 1024. Jag kan ladda både emu10k1 och es1371 drivrutinerna samtidigt, men då kan jag bara spela upp saker med ett av korten. Så om jag laddar emu10k1 och sedan es1371 kan jag bara spela upp saker med SB Live:et, men om jag laddar es1371 och sen emu10k1 funkar bara es1371 (det inbyggda). När jag skall "testa" ljudkorten kör jag cat /vmlinuz > /dev/dsp1 (jag har även prövat med XMMS) . Jag får inga errors eller sånt när jag försöker "testa" det sekundära ljudkortet (/dev/dsp1), men jag hör bara ingenting. Jag kör Linux 2.2.18 (Slackware). Någon som vet vad som är fel? Egentligen spelar det ingen roll, jag använder bara ett av ljudkorten ändå, men det skulle vara kul om man kunde få båda ljudkorten att funka samtidigt. Och ja, hörlurarna _är_ inkopplade i rätt ljudkort ;)
Kan tillägga att Windows 98 kraschar eller hänger sig när jag enable:ar det inbyggda ljudkortet i BIOS :)