Goddag. Jag får inte in mkLinux på min Power Macintosh 6100/60AV. Har lagt "Boot Extensions" från CD:n i tilläggsmappen. Jag lade också Apple CD-rom tillägget där och tog bort de övriga (tex QuickTime, Acrobat mm), eftersom de inte borde behövas (?). Den kraschar med alla tillägg. Det sker när man klickar på BootX-ikonen (startfil). När man har endast boot extensions och Apple CD-rom, vill den inte boota vid omstart (gillar inte tillägget). Har testat med bara det tillägget och med även Apple CD-rom (tänkte att det går åt för att kunna använda CD:n, fast Linux har väl egna metoder för det?). Jag vill formatera hd:n och installera endast mkLinux. Min dist heter Yellow Dog Linux och verkar vara endast server. (Kan det vara så?). Hoppas på tips! Det står något i dokumentationen om att man ska ställa om skärmupplösning mm. Hmm, menar de i apple control panel eller i mappen som installeras på HD:n när man klickar på BootX på CD:n. När man har gjort det förresten så ska man klicka på BootX-ikonen på HD:n. Sådan är installationen tycks det. Alltså, jag kan inte boota med boot extentensions-filen i mappen tillägg. Olika antal tillägg (utan detta) ger varierande resultat som jag skrev ovan.
------------------
Anfäkta och anamma
Navegador