webForumDet fria alternativet

Jag blir _galen_

2 svar · 335 visningar · startad av nanne

nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Eftersom min linuxserver inte mådde så bra av att ha bredbandet på eth0 (läs mitt inlägg om gateway). Så tänkte jag byta plats på nätverkskorten så bredbandet hamnade på eth1. Som sagt. Jag avinstallerade brandväggen. Bytte i linuxconf så att eth0 blev det interna nätverket och eth1 gick till tele2.
Om installerade brandväggen och satte rättigheterna rätt.

Så långt gick det bra. Men eth1 vill inte hitta bredbandet. Jag har försökt hur många gånger som helst. Har avinstallerat brandväggen. Har rivit ut korten och satt i dom igen utan resultat. Jo föresten. Den hittade nätet en gång. När jag satte det som eth0. Men när jag switchade till eth1 så dog det naturligtvis.

Det är inget fel på nätverkskorten för jag har provat att pinga till dom andra datorerna från båda.

Vad fan kan jag ha gjort fel? Är det nåt gammalt skit i IP chains som spökar? Fastän jag avinstallerat PMFirewall.

*vill kunna sova på nätterna utan att tänka på det här*

------------------

"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow

nanne.net

OlleBoopMedlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Det sista kan du kolla med ipchains -L

nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg

Det måste vara fel hos tele2 eller nåt för efter en ominstallation av hela redhat så ville den fortfarande inte hitta nätet... Fan jag dödar datorn snart

------------------

"Information wants to be free -- because it is now so easy to copy and distribute casually -- and information wants to be expensive -- because in an Information Age, nothing is so valuable as the right information at the right time."
- John Perry Barlow

nanne.net

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.fb544a5a
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)