webForumDet fria alternativet

partitioner, windows och kde +gnome...

Linux & BSDur Mac OS, Unix, Linux & BSD

0 svar · 299 visningar · startad av ^reever^

^reever^Medlem sedan jan. 20015 inlägg

Jo... det 'r s[ att jag har lagt in linux f;r att testa det lite granna och jag funderade p[ hur jag ska g[ till v'ga f;r att l'gga in windows nu ocks[. jag har en 17gbs h[rddisk s[ jag har resarverat ca 13gb till windows d[ jag anv'nde mig av det partitions programmet som finns i installationen av redhat 7.0, jaa som sagt det e red hat jag har installerat :) men i vilket fall nu n'r jag har lagt in lunux kde och det funkar som det ska och allt s[nt, (f;r utom att jag 'r j'tte lam p[ det ;) ) s[ kan jag ju som sagt inte l'gga in windows av n[n liten mystiskt anledning den drar antagligen p[ min linux swap partiotion eller boot partiotion f;r den s'ger att jag har f;r lite minne f;r att installera windows, alts[ jag kommer inte ens inn i installationen.. vilket 'r lite illa..

problem #2 ;)
jo det 'r s[ att jag har funderat pa om jag skulle lagt in gnome istallet for att det kanske e lite enklare an kde eller battre... sa jag kom och tanka pa att man kanske ska ha bada inlagda sa att wid starten d'r man skriver in accunt och pass, att man da kan valja pa gnome ocksa... jag testade att gora lika dant en g[ng till fast att trycka pa uppdateera linux version men det verkade inte fungera n[ vidare s[ jag lade ner hela proseduren... men jag undrade s[ sagt ifall man kan g;ra som jag ville...

urs'kta f;r alla lustiga tecken...
jag r[kade ta engelskt tangent bord,

Jag 'r j'tte taksam f;r alla svar.
/mvh Dennis Mortensne

------------------
=e man b'st s[ =e man

132 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)