webForumDet fria alternativet

./configure .....................

4 svar · 338 visningar · startad av RanXeroX

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Hej på er igen, på webforum.. Det är alltid lika trevligt att delta i detta forum.

Jag har haft en heldel problem med att instalera program i LINUX RH 7.0 När jag laddar hem filer program.tar.gz

jag tar och tarar upp dem med kommando. tar -xvzf "programfil.tar.gz"

Så långt flyter det på helt OK, men sedan när jag ska köra ./configure, så skiter det sig hela tiden. Har inte lyckats en endagång.

Det fattas filer enligt felmedalenden. Det är väl inte så att jag gör något fel? Det är väl configure filen som är lite fel skriven . till mitt system... jag laddar hem filerna från www.freshmeat.net Om det skulle hjälpa till.. Jag vet inte riktigt hur jag ska gåtillväga här nu. För jag vill ju kunna instalera mer program...

Jag tog inte alla packet vid instalation av RH 7.0, Men det var mer server packet mm som jag inte tog.....

Hoppas att det är någon som vet vad jag ska göra....

------------------
Varför gör du alldrig som jag säger!!

RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg

Lite svårt att veta vad som kan vara fel utan att se det exakta felmeddelandet.

Vad jag hört så har många haft problem med den version av egcs som följer med RH 7, men jag har inga egna erfarenheter av 7:an.

------------------
Robban < robban@lipogram.com >

VetgirigMedlem sedan nov. 2000199 inlägg

Det kan mycket väl vara så att du även glömt att installera de bibliotek och inkluderingsfiler som behövs för att kompilera program på datorn.

Ange felmeddelanden så är det enklare att säga vad felet är.

Det enklaste är att försöka hitta en rpm version av programmet om man inte kan det här med att kompiler aprogram.
Det kan dock aldrig vara fel att lära sig mera om sin dator.

------------------
http://www.igiro.se/

RanXeroXMedlem sedan maj 2000829 inlägg

Det är inte så att jag tror att jag gör fel.. Men det kan ju vara så att jag har glömt, att instalera något packet. Men jag tog "verktygs" packetet.. Jag ska kolla felmedelandet och sätta inte det.....

------------------
Varför gör du alldrig som jag säger!!

maydayMedlem sedan aug. 20003 473 inlägg

hmm testa o instalera alla protokol samt TCl många program kräver de

136 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)