Installerade mandrake linux ( 7.1 ) och efter installationen gick det inte att starta windows! När man valde windows händer inget, "loding dos" sen återvänder den till "LILO boot:" Hur gör jag för att kunna starta windows igen? Har testat fdisk /mbr men LILO försvinner inte :( Har 2 logiska fat32 enheter, c och d, c är där windows finns ( den kommer jag inte åt ) och d har jag diverse filer ( den kommer jag däremot åt (?) ) Jag kan komma in i dos med win98 bootdiskett och se innehålet och kopiera filer på c, så den är inte helt förstörd... Vad kan problemet vara? Kan man fixa det på nåt sätt eller måste jag ta bort LILO? ( hur gör man för att ta bort LILO isf? )
Testade att installera över redhat över mandrake så att redhat skulle skriva över mandrakes lilo konfiguration men det står fortfarande "loading dos" och så komemr den till lilo boot igen, dvs: inget händer :( Har viktiga filer på c och måste komma åt den senast fredag :l
Fick ett tips om att jag skulle installera över windows med windows ( så skulle det fixa sig ) men det funkar inte eftersom den säger nåt om att det är komprimerat, kan man få bort den komprimeringen från dos isf? ( eller från linux ;) )
------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.