Jag fick mitt första datajobb idag, att fixa en dator så att den kunde användas till att skriva, skicka mail och använda icq på! Men:
Win95 var standard, när jag startade datorn blev det fel och man kunde inte skriva nåt, efter att mixtrat lite med bios fick jag den att läsa från en win98 startdiskett och lyckades formatera c: Sen startade jag om och började installera Redhat 6.2 ( han hade visserligen skickat med en win95 skiva, men den såg misstänkt bränd ut och jag hade ingen licens så.. ) Installationen gick bra, förutom när jag skulle använda musen, det gick inte alls, så jag skippade valet att kolla hur x funkade eftersom jag testat det tidigare.. Nu när datorn startas så står det nåt i stil me: @none login
När man ska logga in, ska det vara så?
Följande problem har jag nu:
1: Musen och tangentbordet funkar inte alls i x, hur konfigurerar man musen efter installationen? ( i konsolläge ) Tangentbordet vet jag inte varför det inte funkade eftersom det funkar i konsolläge, får se om det funkar när x funkar "riktigt"
2: Vad är skillnaden på icq och licq? Kan man kontakta icq användare med licq? Om inte så får jag installera windows :(
3: Vilket är det bästa/lättaste "mail" programmet till linux? Förinstallerat eller nedladdbart spelar ingen roll...
------------------
One technique mastered is better than one hundred sampled.