nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Jag skulle försöka installera ett till nätverks kort i min burk igår men det gick inte så bra. Till en början så var det inget plug and pray kort så jag var tvungen att göra det manuellt. Tyvärr så lyckades det inget vidare utan jag råkade dra med mig mitt andra fullt fungerande nätverkskort oxå. Så nu funkar inte nätverket alls på den. Det andra kortet är dock plug and play och gick igång vid installationen. Men jag vet inte vad för kort det är. Köpte det för så länge sen tyvärr :(
Hur får jag enklast igång kortet igen?
När jag ändå är på G så kan jag fråga hur sjutton jag får igång ett DLINK 220 ISA kort.
------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1
nanne.net
[Redigerat av nanne den 01 nov 2000]
jsundinMedlem sedan aug. 200086 inlägg Jag hade ett D-LINK 250CT (tror jag det hette). Det kunde jag köra som ett NE2000, så prova det.
Kolla bara så att IRQ och såna grejjer ser bra ut, mitt kort krockade med com-porten "by default". Det finns dock setupprogram på dlink.com.
För att kolla vad du har för kort kan jag nog bara rekommendera att kolla på korten, borde stå något som kan ge en liten vink.
/Joh :x
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg
När jag ändå är på G så kan jag fråga hur sjutton jag får igång ett DLINK 220 ISA kort.
Jag kör med 2 såna kort + ett PCI av samma modell i mitt lilla nätverk. Hade lite strul med IRQ:n på den ena burken med det löste sig vid ommöblering på kortplatserna... Kanske ett tips?
------------------
-Yepp!-
-PeW-
nanneMedlem sedan dec. 19991 749 inlägg Vad använder du för IRQ och IO? Det var länge sen jag mixtra med sånt här ... mitten av 90talet närmare bestämt.
Finns det föresten något motsvarande "Lägg till maskinvara" i linux? Mitt PCI nätverkskort vill som sagt inte hittas numera.
------------------
Fatal Error: Call to undefined function:
brain() in ./self.php on line 1
nanne.net
PeWMedlem sedan juni 200010 432 inlägg IRQ: 05 / 02C0-02DF
Finns det föresten något motsvarande "Lägg till maskinvara" i linux?
>> Linuxconfig
------------------
-Yepp!-
-PeW-