SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Är det någon här som har provat eller har någon åsikt om BestLinux?
Det sägs vara den enda Linuxdistrubtionen på svenska. Den använder KDE som primär fönsterhanterare, vilket jag tycker är bra. Dessutom kommer den från Finland, fast det kanske inte är lika bra. ;)
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg
Det sägs vara den enda Linuxdistrubtionen på svenska.
Vad menas med "på svenska" (har inte testat Best)?
Är det svenska menyer i KDE m.m. du vill ha så går det att åstadkomma med RH också.
Öppna .bashrc i din hemkatalog och lägg till:
export LC_ALL='swedish'
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Nä, jag menade inte att jag ville ha svenska menyer i KDE. Jag ville veta om någon hade åsikter om distributionen. :)
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
[Redigerat av Swey den 18 okt 2000]
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Jag tolkade "det sägs vara den enda Linuxdistrubtionen på svenska" som en delfråga.
Best bygger på Red Hat vad jag vet. Det jag kan tänka mig skiljer är framför allt installationsprogrammet. Och att handboken är svensk (om du köper den).
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Jo, jag har uppfattat det som om de flesta distributioner var delvis översatta till svenska men att denna skulle vara fullständigt översatt. Är det så, tro?
Installationen går på ett kick så det spelar ingen roll hur der ser ut. Handboken får man ju bara om man köper och jag föredrar att ladda ned det. Därför kanske det inte spelar någon roll vilken distribution man använder?
------------------
- Swey
Skriv först, tänk sen!
Det spelar egentligen ingen roll vilken dist man använder, men vissa distar har ju lite speciella saker... Debian har ju sitt fina package management system (fast ingen hindrar ju dig från att använda det på t.ex Red hat ;)).