SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Hej,
När jag kör Netscape 4 i Linx så är teckenstorleken så liten att jag inte kan se texten. Text i storleken 2 blir ungefär 6-8 pixlar. Jag har försökt att ändra teckenstorleken i inställningarna(Variable Width Font: 14) men det påverkar bara en del av texten och inte den text som är för liten. :l
Måste man ha glasögon eller låg skärmupplösning för att se texten i Netscape 4 eller går det att fixa? :)
Hoppas jag inte skriver för många inlägg här.
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?
bughawkMedlem sedan juni 20001 839 inlägg Detta problem har även jag...
------------------
Mvh Yrin Eldfjell
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Beror (oftast) på att webmakaren utgått ifrån att alla besökare använder Windows. Om man låter bli att spika fonstorleken fungerar det fint även under Linux. :)
Men nu är det ju som det är, och då får vi Linux-användare trixa lite för att komma runt det. Följande HOWTO beskriver hur:
http://ftp.sunet.se/LDP/HOWTO/mini/FDU/index.html
Annars går det (ofta) att få det hela läsbart genom att sätta NN till att använda Helvetica 14 (typ) och kryssa i Use my default fonts, overriding document-specified fonts.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
Min lösning: Bojkotta de sidor som bara är anpassade för Windows!
Hmm.. Förresten, hur ser texten ut på mina sidor (länkar i signaturen)? Jag har anpassat dem för Windows och BeOS, men tyvärr inte Linux.
Måste installera det..
Jaja, annars får ni väl bojkotta mina sidor också :)
------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/
SweyMedlem sedan apr. 20003 971 inlägg Haha, din sida har också för litet teckensnitt, Erik. :e
Detsamma gäller för webForum. :l
Tack för tipset Robban. Men först måste jag tydligen komma åt NTFS-disken med alla TrueType-fonter.
------------------
- Swey
Glömde jag säga snälla?