pkgMedlem sedan juli 200011 inlägg Jag kör Linux 6.2 på en maskin, och Win98 på andra två.
Nu funderar jag om jag skulle uppgradera ena 98-an maskinen till Win2000. Är det något speciellt jag måste tänka på? Eller är det samma som 98-an (kör samba på Linux, och "den där" reg-filen på windos")?
Kan jag ha Win2000 också(!!) som server(båda som fil- och webserver)?
__
PKG
__
Det är kanske fel forum, men jag tyckte att det är bättre om "Linux-folk" som svarar på det!
-pelle-Medlem sedan juli 20005 inlägg Borde väl fungera...men är det nåt särskilt du tänker på som skulle kunna gå snett?
/Pelle
pkgMedlem sedan juli 200011 inlägg Nu har jag inst. win2000, och det hände det jag befarade! Jag har gjort likadant som i 98, och det vill inte fungera. Jag kan surfa på Linux´s webserver, men jag kommer inte åt min egen map och skrivare i Linux´en. Jag misstänker att man ska ha den ".reg" filen som gör att det inte blir krypterad lösenord (förmodligen inte den som är till win95/98.
PKG
pkgMedlem sedan juli 200011 inlägg Förresten!
Jag får felmeddelandet:
Kontot kan inte användas från denna datorn!
När jag söker dator på sök, så får jag upp Linux´s IP nr., men det står: "Plats" Okänd.
RobbanMedlem sedan dec. 19992 555 inlägg Tror inte du kan använda samma reg-fil för Win2000 som för Win98 (finns i.a.f. en speciell för Win2000 att ladda ner).
Annars skall det väl gå att göra nödvändiga registerändringar manuellt.
------------------
Robban < robban@lipogram.com >
pkgMedlem sedan juli 200011 inlägg Nu funkar det!
Jag fick ladda ner 2000 filen!
Jag vet inte om det ska vara så, men när jag ska in på linux maskinen, så får jag logga in på det!
Men det ska kanske vara så. Helt nybörjare på Win2000!! :-)
Tack för hjälpen!!!!!
PKG