webForumDet fria alternativet

File Sharing

3 svar · 240 visningar · startad av Tobias

TobiasMedlem sedan jan. 200133 inlägg

Hej!

Jag försöker starta upp File Sharing på min PowerBook 5300c med Mac OS 9.1. Tar lång tid, sedan säger finder: file sharing couldn't be enabled. Bara sådär. Inga error-msg:s eller nåt. AppleTalk är igång. Kör alternate ethernet på PCMCIA-kort. Kopplat till nokia kabelmodem som är hub. SKa anslutas till PC.

hälsn.

Tobias

[Redigerat av Tobias den 09 feb 2002]

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Skumt. Nu kan jag inget om just Nokia kabelmodem och sånt, men det ska ju inte spela nån roll, man ska kunna slå på fildeningen ändå.

Det enda jag kan tänka mig är att du råkat stänga av nån tillägg som datorn behöver. Men det är ju svårt att veta när man inte ser datorn framför sig.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

TobiasMedlem sedan jan. 200133 inlägg

Hej!

Fildelningen verkar funka även fast jag får: "File sharing could not be enabled".

Mac:en är klient och PC:n server så fildelning på Mac:en stängde jag av. Jag måste varje gång jag startar om Mac:en: äpple -> väljaren -> AppleShare -> minFilServer (PC:n) -> välja mapp, logga in (inget password) för att få upp resursen på skrivbordet. Omständigt. Har hört att man kan göra en genväg och placera på skrivbordet så finns den där när man rebootar. Om det är så - hur göra? Annars: hur gör man? Hoppas jag slipper använda AppleScript.

hälsn.

Tobias

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Gör ett alias av den mountade disken/mappen.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)