webForumDet fria alternativet

CompactFlash-kort

4 svar · 299 visningar · startad av Axel

AxelMedlem sedan aug. 20001 194 inlägg

Det kanske ska skrivas i nåt digitalfotoforum, men jag tror det passar bäst här:
När vår digitalkamera var ny hade vi ett 8MB-kort som förljde med kameran. Sen köpte vi ett 32MB som vi använda istället. En gång råkade pappa ta bort lite för mycket från kortet när han rensade bilderna så att det blev helt tömt. Nästa gång vi skulle använda kortet i datorn hängde den sig när man kopplade in det. Samma sak händer varje gång man försöker, men det fungerar att ta bilder och titta på dem i kameran.

Vi har inte brytt oss om kortet så mycket, eftersom det fanns ett större som man kunde använda, men nu vill jag komma igång och använda det här kortet också. Har någon här nån idé på hur man skulle kunna få kortet att fungera i datorn igen? :q

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

jtMedlem sedan juni 2000326 inlägg

Prova med Fdisk.

SirPeterMedlem sedan feb. 20018 958 inlägg

Går det inte att formatera kortet i kameran heller? Jag råkade ut för nåt liknande med en kamera för ett tag sedan men det återställdes efter formatering med hjälp av kameran.

------------------
Det finns tre sorters människor. De som kan räkna och de som inte kan.

CyberPetMedlem sedan dec. 19993 696 inlägg

Japp, inlägget hör hemma under Foto, men låt gå denna gång då eftersom jag inte kan flytta trådar mellan forumen.

Formattera kortet i kameran, det ska ta hand om problemet.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

AxelMedlem sedan aug. 20001 194 inlägg

Hmm.. *försöka hitta formateringsfunktion*

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Genererad på 381 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb