webForumDet fria alternativet

Keynote!

12 svar · 468 visningar · startad av Axel

AxelMedlem sedan aug. 20001 194 inlägg

Nu är det dags att bänka sig, gott folk! :D Jag kommer sitta klistrad ett tag framöver här:
http://stream.apple.akadns.net/

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

Sådär ja. Då är det över. ;) De största nyheterna var iPhoto, ett program för foton och sånt som jag antagligen inte kommer använda så mycket.. ;) Sen var det en ny iMac, med platt skärm och en bollkropp under. ;) Kul. Jaja, det dyker väl upp här snart. :D

------------------
Fight the monopoly!

CyberPetMedlem sedan dec. 19993 696 inlägg

iPhoto var en besvikelse tycker jag. Man måste ändå redigera bilder i Photoshop eller andra bildredigeringsprogram då den tydligen inte klarar att justera färgförändringar och annat. Förvisso kan du länka till andra program, men Photoshop finns fortfarande inte till Mac OS X.

Den nya iMac var dock en överraskning. Otroligt läcker! Vill-ha-tarmen skriker efter den, speciellt modellen med inbyggd Superdrive som kan bränna CD-skivor OCH DVD-skivor. Dessutom hade ju Apple sänkt priset på blanka DVD-skivor också så nu kostar de kring $5/st vilket är ett hyfsat pris för att göra backup på tiotusentals digitalbilder och annat kul förstås.

Nu väntar vi bara på den nya Power-serien nu när i-modellerna fått ett lyft. Det glunkas om G5:or och processorhastigheter i 2 Ghz-klassen. Kanske blir det i Tokyo som dessa annonseras?

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

ChainsawMedlem sedan sep. 20001 282 inlägg

För oss som inte vill slänga ut 10000 pengar på Photoshop så är iPhoto ett riktigt trevligt litet program. Färgkorrigering och liknande är lite för avancerat för mig, däremot så är enkla funktioner som att rotera bilden 90 grader mer i min smak.

Den nya iMacen är förresten jäkligt häftig. DVD-brännare i Apples "folkdator"? Det ser ut som om min nästa dator också blir en Mac...

------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!

Chainsaw, då bör du nog investera i Photoshop Elements (kostar kring tusenlappen). För du får ALDRIG perfekta bilder med någon kamera. Du märker det mindre när du skickar in bilder till ett labb då de ofta färgkorigerar och ljusar upp för mörka bilder, men när du fotar digitalt så blir du ditt eget labb.

Håller med om att iMacen är fräck. Vill haaaaaaaaaaaaaaaaaaa.

------------------
/Petra

De bilder jag tar kan inte vara perfekta. Eftersom digitalkameran bara kommer fram på fester så blir det ganska... Underliga motiv, tagna av aspackade personer. Det är lika kul varje gång att vakna upp, bakfull och jävlig, för att sätta sig och analysera 80 nya bilder med aspackade personer i de flesta situationer.

------------------

:e

Snälla du, du har ju tillgång till några MB i iTools, lägg upp dem på webben :e :e :e

------------------
/Petra

Jag är ju rejält avis på Chainsaw nu.. ;) Jag har inte ens testat OSX, och så sittar han på en PB G4 och lajar. *vill ha!* :D

------------------
Fight the monopoly!

Man kan tydligen bara lägga upp fotoalbum med 48 bilder i. Valde ut några från Sjöslaget, en årlig studentresa med Finlandsfärja. Resans mål är "in i dimman", och fullast vinner.
http://homepage.mac.com/czw/PhotoAlbum1.html

------------------

Hehehehehe.... jag tycker drivorna med tomma ölburkar var rätt talande i slutet. Var någon av dessa... erhmm.... varelser.... en avbildning av dig?

:e

------------------
/Petra

:stefan:Medlem sedan apr. 20008 032 inlägg

Nähä, inga man kände på de bilderna men när/var/hur händer nästa Sjöslag - jag vet ett par pers som vill hänga på! :e

Capsa på en finlandsfärja... Cool! :h

------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt

Den långhårige dåren som man skymtar bakom ölburkarna är jag. Ölburkarna är förresten en del av min alkoholmonsumtion under den resan.

Sjöslaget ordnas varje höst typ två månader efter terminsstart. Anledningen till att jag inte åkt de senaste två åren är för att jag tekniskt sett inte är student längre, och därmed överlåter jag det till andra att supa och bli glada programmerare. Overall är ett måste under resan om någon vill åka med: det spelar ingen roll hur mycket folk spiller och jävlas, overallen blir bara mer ingrodd då.

------------------

:stefan:Medlem sedan apr. 20008 032 inlägg

Hmm, tror min overall är tillräckligt erfaren efter fyra års fester... ;)

Har de nån websida nånstans?
För lat för att leta idag... :e

------------------
Det är inte förbjudet att vara fattig
- men det är förbannat opraktiskt

Genererad på 381 ms · cache AV · v20260730165559-full.f96bc7eb