ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Jag har äntligen fått min Powerbook G4 levererad till mig. Måste säga att jag är förbannat nöjd med min första Mac någonsin. Kanske den bästa dator som någonsin har konstruerats.
Det enda problemet jag har stött på så hår långt är att Airport-kommunikationen verkar lite smått värdelös. Trots att jag sitter tre meter från basstationen och jag har full signalstyrka så kommer jag aldrig upp i några särskilt imponerande hastigheter, och inte heller verkar den 100% tillförlitlig: helt plötsligt kan kommunikationen dö av utan någon som helst förklaring. Trots att jag stänger av Bluetooth på mobilen, som en kompis nämnde som en möjlig förklaring, förbättras inte situationen.
Någon som haft liknande problem?
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Låter inte bra. Har för mig dock att jag läste för inte så länge sen att det kommit någon uppdatering som ska förbättre kommunikationen med Airport. Troligen så nytt att det inte uppdaterats i din dator. Kolla på www.macpressen.se och bläddra igenom några nyhetsveckor, jag har nämligen för mig att det var där jag läste det (de har också ett bra diskussionsforum).
Hoppas det löser sig, för så ska det ju inte vara!
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
ChainsawMedlem sedan sep. 20001 124 inlägg Tack för länken, men det hjälpte mig inte särskilt mycket. Lite gammal klassisk Trial and Error fixade det hela. Lösningen var inte mjukvarumässig, som jag först trodde. Efter att ha prövat alla möjliga inställningar, inklusive en kort stund i OS9 för att uppgradera min firmware, lyckades jag komma på hur jag skulle göra för att få kontakt vart jag än befann mig. Vänd basstationen 90 grader.
Designen på basstationen får ingenjörer och långhåriga dårar att dra en riktigt avskyvärd förutfattad slutsats: det går alldeles utmärkt att ställa basstationen på en platt yta. Tyvärr är inte verkligheten så. Genom att endera sätta fast den på en vägg, eller på annat sätt få den i vertikalläge, började kommunikationen att fungera felfritt i alla lägen. Jag har nu ett fullt fungerande system, och kommer därför att sätta mig ner och skriva lite trevliga program för OSX.
------------------
Hollowhead - levererar din dagliga dos av nyttig hårdrock!
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Va knäppt!
Skönt att du kom på det i alla fall. Jag skulle ha blivit heltokig!
När jag fått min nya hårddisk så jag kan installera OS X så får jag väl bli din betatestare. :e
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.