har fått ett tips om et tprogram so heter Gimp på Linux som tydligen nu portats för OS X. Vet inte om detta är rätt forum eller om Linux-forumet är rätt.
Vad jag förstår är det ett Open Source projekt för ngt liknande Photoshop. Duger det till att öppna bilder och redigera dem, göra banners etcetera? Eller vad använder man annars för MAc OS X om man inte vill ha ett Classic-kört Photoshop?
------------------
Ge mig tio minuter så har du förlorat dem ...
AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Jag tror att Gimp är ett bra program som klarar det du nämner plus mycket mer. Jag har inte testat det själv nån gång, men det är säkert bra.. :e
du kan läsa mer om programmet och ladda he, det på Gimps hemsida. Jag såg ingenting om kompabilitet med OS X där, det är möjligt att du måste ladda hem programmet och kompilera det själv. Jaja. ;)
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com
AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Förresten, om du ännu inte bekantat dig med det mycket trevliga sharewareprogrammet Graphic Converter kanske det här är rätt tilfälle. Dess stora kompetens ligger på antalet format det kan hantera (importerar 145 format, exporterar 45) men själva bildbehandlingsverktygen är ibland lite knapphänta. Därmed inte sagt att man inte kan göra grejer med det, det har stöd för plugins och sånt också. Det finns en karboniserad version (t.om. på svenska) att ladda hem hos Lemkesoft.
------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Sen kommer också Photoshop 7 till Mac OS X. Vet inte riktigt när, men nån gång under våren (kanske redan om en vecka, beroende på vad som annonseras på Macworld Expo i USA den 7:e januari).
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.