webForumDet fria alternativet

SuiteCase eller inte!?

8 svar · 318 visningar · startad av Eclipse

EclipseMedlem sedan juli 20003 825 inlägg

Ska man använda SuiteCase med Mac OS 9.x eller inte?

Meningarna går isär och jag vänder mig till Forumet för att höra er åsikt i frågan.

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Jag har inte använt Suitcase på många år, men det har varit bra tidigare (dessutom lär de ha uppdaterat så att man kan använda det med OS X också). Själv använder jag ATM Deluxe och tycker det funkar bra.

Vad är det som du hört som är negativt om programmet förresten???

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

[dublett]

------------------
/Petra

[Redigerat av CyberPet den 18 dec 2001]

Min polarte i Jönköping påstår att många av felen man kan tänkas få med Quark har med SuitCase att göra.

Det står ord mot ord mot vår medarbetare Maria som hälsar från sin DTP syrra att SuitCase "är inte så bra för datorns vara".

Vi använder ATM. Med ditt resonemang skulle man få intrycket att ATM och SuitCase mer eller mindre gör samma sak och att det egentligen inte finns någon större vits att ha båda.

---
Jag måste förtydliga mig lite. Micke säger att typsnitten är en källa till skumma problem med Quark. "Kör Norton, gör en alias av alla felande typsnitt, släng dom och ominstallera", säger Micke.

Det betvivlar jag inte men eftersom vi i dagsläget inte kör SuitCase så säger Micke att vi måste göra det- Men han vet å andra sidan inte att vi kör ATM...

Jag ska höra med Gothia också och se om dom har något att tillföra. Det händer trots allt.

Ja, typsnitt kan ställa till med problem i vilket program det än gäller. Att köra ATM Deluxe (inte bara vanliga ATM) och Suitcase ser jag ingen anledning till då de gör samma sak. Vanliga ATM har i princip bara en funktion och det är att fixa kantutjämning på typsnitten på skärm medan ATM Deluxe också sorterar och ordnar typsnitt utifrån olika kriterier.

Jag undrar dock vad din medarbetares syrra menar med sitt uttalande. Skulle Suitcase vara dåligt för hårdvaran??!! Eller vad menar hon?

------------------
/Petra

Hon säger att det blir kompatibilitetsproblem med Mac OS 9. Marias syster alltså.

Men eftersom vi har ATM Delux känns ju inte integrationen av SuitCase helt nödvändig... Jag måste krypa till korset och erkänna att jag faktiskt inte fattade att dom gör mer eller mindre samma sak. Men det hade Maria visst kläm på.

Det är positivt.

Jag har inte hört några såna rapporter i alla fall. Det brukar ju vara lite individuellt också från maskin till maskin. Man brukar kunna hitta såna rapporter på www.maxfixit.com (och dess bbs-forum) annars.

Japp, de gör i princip samma sak. Det är ungefär som att använda FreeHand istället för Illustrator (dvs annat företag istället för Adobe).

Mindre utgifter för er i alla fall ;)

------------------
/Petra

Forumet var inte direkt plågsamt välbesökt... det är kanske därför som det går så fort!?

Det har inte direkt stormat in förslag på mitt inlägg...

Att det inte är välbesökt låter konstigt, det är en av Macvärldens mest populära bbs. Att svaren inte strömmat in kanske beror på att folk inte använder suitcase eller inte har upptäckt några problem. Oftast är det ju de som har problem med något som befolkar hjälpsajter som dessa.

Andra hjälpsajter, i alla fall svenska:
www.99mac.com
www.macpressen.se

------------------
/Petra

129 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.0e50b1ef
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)