webForumDet fria alternativet

Problem med modemuppkoppling

2 svar · 257 visningar · startad av Axel

AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Jag försöker fixa lite med en Performa 6200 och uppkopplingen, men det går ohyggligt långsamt. Netscape skvallrar om att det går ungefär 150 bytes/sek. (Det tog ungefär 10 minuter att komma så här långt) En del sidor, som t.ex. Passagen, klarar den inte alls. Det är över ett 56k US Robotics-modem den försöker och jag har testat med två uppsättningar abbonnemang och DNSer, @home och Tele2. Båda ger samma resultat. Man frestas ju gärna att tro att det är något på datorn eller i modemet som inte riktigt stämmer. Har ni någon tanke på vad det kan vara? Jag har förresten försökt med de två US Robotics-scripten som finns, (high speed och universal) men det funkar ju inte bättre för det.. ;)

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Kan tyvärr inte hjälpa dig. Har du kollat med en annan dator på samma uppkoppling att du får bättre fart? Isåfall är det ju att misstänka modemet. Det ska inte vara nån skillnad att surfa nämligen då porthastigheten ska vara den högre varianten. Vet du om det är ett Flex-modem eller x2 om det är uppdaterat till v.90?

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

[Redigerat av CyberPet den 12 dec 2001]

AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Det är ett v90-modem. JAg ska se om jag kan få tillgång till en bärbar eller liknande att testa linan med.. ;)

------------------
Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu
Fight the monopoly!
www.mozilla.org - www.apple.com

131 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)