Hej!
Teckenuppsättning startar inte med felkod -39 på Mac OS 8.1. Behöver (r) fast med cirkel, samt Trade Mark. Vad trycka i BBEdit?
------------------
Anfäkta och anamma
Navegador
macOSur Mac OS, Unix, Linux & BSD
8 svar · 626 visningar · startad av Navegador
Hej!
Teckenuppsättning startar inte med felkod -39 på Mac OS 8.1. Behöver (r) fast med cirkel, samt Trade Mark. Vad trycka i BBEdit?
------------------
Anfäkta och anamma
Navegador
Prova med alt-knapparna... eller alt-shift
alt-1 = ©
alt-r = ® (r:et)
Om du har Mac OS 9.1 har Trademark flyttat och bytt plats med @-tecknet... så innan 9.1 är (tm) under alt-2, med 9.1 så finns det under stjärnan, dvs tangenten till höger om ä, alt-' med andra ord (™).
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Glömde säga att du kan prova att slänga programinställningsfilen för teckenuppsättning för att se om du får igång den igen... annars får du nog installera om den då den nog blivit korrupt.
------------------
/Petra
va.. kan macos klydda? det som är ett så fint å underbart operativsystem.. :P
------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
Jag hör till dom som betalar mina räkningar med glädje, men dom vill hellre ha betalt i pengar.
Jymdis, står det "Datorkrig" här??
Nä, just det. Så håll dig där istället om du ska kommentera på Mac OS.
------------------
/Petra
Hur gör man en "blob", mao en sån punkt som i en punktlista i Word? Ska infogas i QuarkXPress, det ultimatat DP-pgm:et.
------------------
Anfäkta och anamma
Navegador
[Redigerat av Navegador den 10 maj 2001]
Har ett svagt minne av att en sån punkt finns på knappen till vänster om ettan men är inte säker. Kanske med shift nertryckt eller nåt sånt. Så sällan jag sitter vid macen nu tyvärr. :)
Navegador: Med shift nertryckt och knappen till vänster om ettan (paragraftecknet) blir det ett gradtecken, dvs 10°C. Men om du trycker ner shift+alt+§ så får du • vilket jag tror du är ute efter. :)
r
Det utmärkta lilla programmet Tangentbord är alldeles utmärkt till att leta specialtecken med! Håll ned olika kombinationer av shift och alt så ser du kanonenkelt var du hittar dina tecken. Under Typsnitt i menyn kan du byta till Webdings eller nåt om det är nåt väldigt speciellt du är ute efter.
SirPeter: Ja, det är skamligt! Marsch bort till Macen och bli nostalgisk! :e
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)
[Redigerat av Q den 10 maj 2001]
alt-q funkar med en fylld punkt.
------------------
/Petra