webForumDet fria alternativet

Sit-filer som tar omvägen via en PC!?

Linux & BSD

3 svar · 310 visningar · startad av henke

Medlem sedan dec. 1999286 inlägg
Frågan#1

Jag har ett antal stora sit-filer som jag först skulle vilja tanka ner på en PC (med snabb Internet-anslutning) och sedan packa upp på en Mac.

När jag provade det så funkade det inte alls - det gick inte att packa upp filerna!

Så jag undrar om det överhuvudtaget är möjligt packa upp filerna och hur jag i så fall gör? (Jag har hört både att det ska fungera och att det inte ska fungera, så jag är mycket tacksam om någon med koll på detta kan svara på min fråga!)

[Redigerat av henke den 27 mar 2001]

Medlem sedan apr. 20002 882 inlägg

Hur gjorde du på Macen? Dubbelklickade och det hände inget?
Dra sit-filen till ikonen för Stuffit Expander (eller kör via Öppna-kommandot) och testa.

Haken är att Macens motsvarighet till filnamnens suffix (tex .zip) försvinner när du sparar på en pc och då vet den inte vad den ska göra med filen.

------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

*.sit filer funkar inte så bra att kopiera via PC då de blir korrupta. Ska du göra så bör du tanka ner *.sit.bin istället, då funkar det fint.

Du kan ju prova att tanka hem programmet StuffIt Expander för Windows, eventuellt så kan Windows då låta bli att korrumpera filerna.
http://www.aladdinsys.com/stuffitwin/ borde låta dig tanka ner programmet för Windows.

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Medlem sedan dec. 1999286 inlägg

Tack för era svar! :)

Dra sit-filen till ikonen för Stuffit Expander (eller kör via Öppna-kommandot) och testa.

Det har prövat och det fungerade inte. Stuffit Expander vägrade att öppna filen.

Haken är att Macens motsvarighet till filnamnens suffix (tex .zip) försvinner när du sparar på en pc och då vet den inte vad den ska göra med filen.

Precis. Synd att filerna inte är Hqx - då skulle det fungera!

Du kan ju prova att tanka hem programmet StuffIt Expander för Windows, eventuellt så kan Windows då låta bli att korrumpera filerna.

Ok, ska pröva det.

[Redigerat av henke den 28 mar 2001]

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
127 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)