CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Jag fick detta mail inatt:
From: vaf@ipex.nl
Date: Fri, 16 Mar 2001 04:03:04 +0100
To: xxxxxx@mac.com
Subject: Your MacOS X order
Bästa AppleStore-kund,
Tack för din beställning av Mac OS X – världens mest avancerade operativsystem.
Leveransen förväntas ske under måndagen den 26 mars 2001. Mac OS X levereras av TNT. Om du vill veta hur leveranserna framskrider är du välkommen att besöka
www.track-n-trace.com/MacOSX.
Du loggar in till den tjänsten genom att ange din e-postadress som användar-ID.
Om du har några frågor angående leveransen av MacOS X är du välkommen att besöka www.track-n-trace/MacOSX eller att ringa AppleStore.
Hälsningar,
AppleStore
Spännande! :)
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
QMedlem sedan apr. 20002 882 inlägg Ajabaja, skrev du fel i rubriken? Må vara att du fick mailet den 16e men i mailet står det den 26e... ;)
Nåja, vi förväntar oss en utförlig rapport på kvällen! :e
------------------
It's software it's hardware, It's heartbeat is time-share
It's midwife's a disk drive, It's sex-life is quantised
It's self perpetuation a parahumanoidarianised - Back to humans!
Queen - Machines (1984)
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Jo, det blev fel i rubriken.... måste ha varit trött (igen).
------------------
/Petra
IlyushinMedlem sedan jan. 2000229 inlägg Trevligt att de levererar så snabbt. Dock tar jag inte tåget nu under våren, utan uppgraderar G4:an till hösten (behöver optimerade program).
------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Då jag försöker hålla mig ajour så är det nästan ett måste. Som "Mac-Guru" på jobbet så måste man hålla sig informerad så att man kan föreslå rätt investeringar. Jag kommer inte att konvertera helt utan ha Mac OS X på en separat hårddisk. Vartefter mina huvudprogram blir carboniserade kommer jag att sakta fasa in i Mac OS X. :)
------------------
/Petra
AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Är det en amerikansk version? Nu har ju inte jag hållt mig så uppdaterad, men jag hörde att svenskan inte är så väldigt prioriterat längre så att vi skulle få X först i slutet av maj. Eller har jag fel? ;)
(Vilken konstig adress AppleStore har?) ;)
------------------
Axel Veibäck
[Redigerat av Axel den 18 mar 2001]
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Korrekt, den version som skeppas nästa måndag blir engelsk (tysk och lite annat också men inte svensk). Den svenska versionen av Mac OS X kommer nog inte förrän om några månader.
Själv kommer jag dock att köra med engelsk version då jag fortare kan få tag på uppgraderingar. OS X skeppas förresten med Mac OS 9.1 för "Classic" delen, så då kommer det inte att bli några problem alls! :)
ipex är ett företag som levererar varor, bland annat åt Apple. Apples huvudkontor finns för övrigt i Holland. :)
------------------
/Petra
IlyushinMedlem sedan jan. 2000229 inlägg Jag kommer också att köra engelska system i maskinerna hädanefter. Redan nu har jag mer eller mindre proklamerat Macarna som engelska zoner i.o.m att det mest är på engelska. Det är bättre att vara internationell och stödja det språket, eftersom man ibland blir desperat då man hamnar framför en Mac med t.ex tjeckiskt system (min Quadra 650:a i Prag levererades med ett dylikt). Visserligen kunde jag använda den, men det är trevligare att ha det på engelska, så man slipper gissa sig fram.
Jag kommer att skaffa Carboniserade versioner av bl.a Photoshop, InDesign, GoLive m.fl. Däremot tror jag att ClarisWorks 4.0 får stanna (trivs bättre med den än 6.0.x).
------------------
AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Skrattar fortfarande åt den jättebrighta ClarisWorkslogon bestående av tre kugghjul som uppenbarligen inte kan snurra. ;)
------------------
Axel Veibäck
IlyushinMedlem sedan jan. 2000229 inlägg Jag kan inte förlåta att AppleWorks 6 inte använder XTND-teknologi. Dessutom tycker jag att det programmet kräver för mycket jämfört med CW 4.0. Hellre en liten och snabb ordbehandlare som fungerar på Quadra med bra prestanda än en stor och klumpig som kräver en snabb Power Mac eller iMac för att fungera. (Även om jag har G4 gillar jag små smidiga program framför systemkrävande och klumpiga, framförallt när det gäller ordbehandlare.)
------------------
AxelMedlem sedan aug. 20004 638 inlägg Imorgon kommer det!
*förväntar mig att Perta skriver massor om det här. skärmdumpar på lite "ovanligare" saker som inte finns på alla macsiter efterfrågas också..* :e
------------------
Axel Veibäck
GU d+(-) S: a--- C++ U P+ L E-- W++(+++)$ N o-- K- w-- !O M++ V? PS PE- Y? PGP- t- 5? X R tv b+ DI+ D- G e- h!>h r->r y (GeekCode 3.12, geekcode.com)
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Axel, jag ska se vad jag kan göra. Har kollat runt lite på webben så jag har lite koll på vad jag ska ladda hem och leka med. 400 MB med bra roliga program låter inte fel i alla fall.
Har en disk redo att ta emot detta vidunder. :)
------------------
/Petra