Vet ni vad det kan vara för fel när modemet hela tiden kopplar ner från Internet?
Modem
7 svar · 391 visningar · startad av Onken
1. Felaktigt modemskript
2. Dåliga telefonledningar
3. Problem med Internetleverantören
4. Fel på modemet
Man kan prova modemskript som kopplar upp på lägre hastighet om modemet ofta kopplar ner. Ett skript som är mindre känsligt mot dåliga telefonlinjer till exempel. Har man ett 56K modem kan man prova ett skript för 33.6K (det blir inte lika långsamt som gamla 33.6).
Vad har du för dator/modem?
------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
Jag har en iMac DV med inbyggt modem.
OK, då är det mest troligt taskiga telefonledningar.... prova "Apple Internal 56K Modem (v.34)". Funkar det då så är det mest troligt taskiga telefonledningar.
Glömde tillägga... det finns då ett "hackat" modemscript som kopplar upp till cirka 44K istället (blir ändå samma hastighet fast initialt långsammare än 56K). Jag ska försöka leta fram scriptet under tiden du undersöker om det funkar bättre med v.34 scriptet.
------------------
/Petra
[Redigerat av CyberPet den 07 feb 2001]
Hittade några script som du kan prova:
Apple modem scripts 1.2.1
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=3523
Modem Magic 4.5
http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=2502
------------------
/Petra
Tack för hjälpen!
Nu fungerar det mycket bättre.
Va kul! :)
Det är alltid roligt att höra att det man hjälpt till med funkar. Annars får man ju lägga av. ;)
------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.
Var glad att du inte har Volny (en tjeckisk Internetleverantör som en bekant till mig i Prag har), eftersom det brukar ta c:a 1,5 timmar att logga in (med upptagna modempooler). Dessutom går det långsamt. Visserligen är Volny gratis, men jag tror nog att jag hellre betalar och kopplas upp på några sekunder istället för timmar:-)
Liksom Petra tror jag att dina telefonledningar har problem med att klara modemet. Har det fungerat bra tidigare är det nog Internetleverantören som krånglar.
------------------
Intresserar sig för debatter om olika saker