Har du kollat så att nätdelen funkar? Isåfall, har du kollat så att du har ett friskt PRAM batteri? Isåfall, kontakta en auktoriserad reparatör.
------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade
7 svar · 419 visningar · startad av Tomasahl
Okej, jag igen.
Min gamla Nizze, 6100/60, har lagt av. Ingen bild. Trodde först det var skärmen, men jag har provkört med en annan utan att få någon som helst aktion på skärmen. Någon som vet något om vad det kan bero på? Kan det vara ett bildskärmskort?
Allt är original, ingenting är utbytt.
Mvh
Tomas A
Har du kollat så att nätdelen funkar? Isåfall, har du kollat så att du har ett friskt PRAM batteri? Isåfall, kontakta en auktoriserad reparatör.
------------------
/Petra
tack petra.
Jag ska knalla iväg till vår lokale macleverantör i morgon.
Har även fått span på en gammal 6100 till. Kan ju vara bra att plocka reservdelar från.
Mvh
Tomas A
Batteri kan du även köpa från t.ex. Elfa... jag köpte ett batteri från Elfa för en massa år sedan till en gammal LC II som jag fortfarande har kvar.
<OT - känner mig nostalgisk>
Det var tider det när man körde LC II:a... har inte haft en stabilare dator än LC II:an - krånglade i stort sett aldrig, bara ett fåtal gånger som Väljaren inte ville vara kompis med mig.
LC II:an hade i ursprungsutförande 40 MB hårddisk och 4 MB Ram - snacka om skillnad mot min dator idag som har över 50 GB i HD.
</OT - känner mig nostalgiskk>
Det står ett gäng med 6100:or på jobbet de vill bli av med... fast det är ju en bit att åka till Luleå. ;)
------------------
/Petra
Jag ringer till PC-teknikern efter helgerna. Det är nog ingen idé att fråga innan trettondagen då det är många ledigheter. Jag undersöker saken.
------------------
/Petra
OK.
tack
Tomas