webForumDet fria alternativet

Packa upp fil

9 svar · 446 visningar · startad av Erik Juhlin

Erik JuhlinMedlem sedan maj 200010 687 inlägg

När jag vill packa upp filen Aladdin Expander 6.0 Inst….sit så kommer meddelandet

Dokumentet "Aladdin Expander 6.0 Inst….sit" kan inte öppnas eftersom programmet som skapade det inte kan öppnas

Hittar inget konverteringstillägg som innehåller lämpliga konverterare

Vad är felet och hur fixar jag det?

------------------
/Erik
www.juhlin.nu /sk8files/ /mp2d/

emissionMedlem sedan dec. 19996 721 inlägg

Antingen saknar du Stuffit Expander eller så har resursdelen av filen skadats. Prova med att droppa filen på Expander.

Är inte hemma nu, men om inte det skulle funka, skulle mn då kunna ta programmet från en annan dator och lägga över?
Kan ju nämna att datorerna jag sitter vid i skolan på den här kursen är ganska gamla och har nog nån gammal version av Mac OS...

------------------
/Erik

vemsomMedlem sedan dec. 200010 inlägg

tjena erik..
öppnar .sit filen sig över huvudtaget?.. eller går den inte att öppna eftter du packat upp den?
prova annars med att skriva ändelse namnet på den typ .jpg eller .psd eller vad det nu är..
om du vet det.. annars borde det följt med vad det var skrivet i för program eftersom den va packad..
humm

Välkommen till webForum vemsom! :)
Kul, nu finns det två personer från Rönnowska på webForum! :)

När jag försöker packa upp filen krånglar det.
Första laddade jag ner en hqx fil, packade upp den, då fick jag fram en sit fil, men den kunde jag inte packa upp..
Det brukar alltid funka bra på G3:orna där ni är nu, men på Rolles(?) gamla maccar krånglar det.

Hmm, skulle kanske kunna testa på en annan dator i salen och sen slänga över det på nätverket eller rent av komma ner till er på multimedia.. ;)

------------------
/Erik

jes.. eller så finns helt enkelt inte programet du skall öppna det i i den datorn.. kan de va så? :e

Jo, antingen har något pucko tagit bort det eller så är det något fel på programmet!

------------------
/Erik

X( säkert nån idiot 2a ;).. (ettorna är mesar ;)

Kan inte hitta expander på någon av datorerna här uppe. Och jag kan inte ladda ner det eftersom att jag inte kan packa upp det. Knepigt..
Du skulle inte kunna ladda hämta hem det från Mac 18 - bilder och sen lägga tillbaka det där uppackat?

Fattar inte det här, ungefär som om Winzip hade zippat programfilen man laddar hem.. :l

Redigering:
Ungefär lika knepig är skolans internetuppkoppling. När jag kom hit 8.00 laddade jag ner iCab i 90kb/s nu när jag en kvart senare vill ladda ner IE 5 så går det i ungefär 1kb/s.. :l

------------------
/Erik

[Redigerat av Erik Juhlin den 21 dec 2000]

CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Ibland finns StuffIt Expander lite gömd, har du gjort en sökning i Sherlock?

Om skolan har någotsånär nya system så brukar StuffIt följa med system CDn också. Sen kan du med hjälp av den uppgradera till 6:an.

------------------
/Petra
Veni, Vidi, Visa - Jag kom, jag såg, jag handlade

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.3ab8d573
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)