riluMedlem sedan jan. 200059 inlägg Hejsan hej!
Har lite frågor kring uppgradering av min gamla mac. Funderar på att uppgradera den till en G3 (om möjligt). Det är en PPC 8200/120 med 32 mb ram. Och fått lite tips om att uppgradera moderkortet till en 7500:a och sedan byta processor. Undrar bara om någon har lite förslag till vad man skulle kunna göra.
CyberPetMedlem sedan dec. 19996 588 inlägg Kan inget om just din modell, men det finns många tillverkar av uppgraderingskort för olika modeller. Jag kan tipsa dig om att läsa lite på http://www.xlr8yourmac.com/ för att se om du hittar några tips där.
Trots lägre bushastighet så lär du ändå märka stor skillnad på en uppgradering. Kan också säga direkt att det är lönlöst att uppgradera eller överklocka till 450-500 MHz eller mer då bushastigheten sätter stop. Så max 400 MHz är nog bäst och klart ett lyft. Dessutom märker man inte mycket skillnad mellan en 400 MHz G3 och en 400 MHz G4, så spara lite pengar och satsa på G3:an och köp hellre ett bättre grafikkort, mer minne och en större hårddisk. Då får du ett snabbt system.
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade