Prestandan blir mycket bättre har jag märkt när man kör dual boot..
rekommenderar det alternativet..
Sen är det något jag inte förstår riktigt men jag körde en dual boot. Installerar du sedan wm ware i OSX så blir din dual boot installation tillgänglig så att du även kan köra den från OSX.. Helt klockrent..
Men som sagt, det går mycket trögare om man kör wm ware..
Jag är helt klart inne på Dual boot. Har nu gjort min andra VirtualBoxinstallation och prestandan är likvärdig med att köra remote desktop mot en annan server på internet.
Ska prova dual boot. Om inte det fungerar får företaget köpa en PC till mig som jag kan ha vid sidan av min MAC. Visst gör mac underbar hårdvara men det är så otroligt mycket funktioner jag saknar mjukvarumässigt.
Kör dual boot..
Mac är skön och hanteringen är genomtänkt men som du säger man saknar mycket.. Sitter mycket i visual studio m.m. och då är det bara att köra windows installationen. Fungerar klockrent..
Tycker det är kanon att kunna kombinera..
Kör Parallels Desktop så kan du köra samma Windowsmaskin både virtuellt och vid boot.
Att boota till windows (det ni kallar dual boot) funkar klockrent, det är precis som att sitta på en PC (fast burken är snyggare och håller högre kvalitet).
Det går ju också att köra diverse VM-program med s.k seamless mode, vilket gör att man kan köra windows-program inuti MacOS (fast det egentligen är en virtuell maskin i bakgrunden), men det är naturligtvis långt ifrån samma prestanda som att köra "native".
Edit
Ser egentligen ingen anledning att köra någon annan dator är Mac, förutom av specifika krav på hårdvara eller ekonomi.
304 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e