webForumDet fria alternativet

IMac och Windows applikationer!

5 svar · 607 visningar · startad av Ken

KenMedlem sedan mars 2004252 inlägg

En kompis har skaffat åt sig en Imac och vill pröva använda Windows applikationer på den, är det nånting ni kan tipsa mig eller har nåt råd att ge?

nitro2k01Medlem sedan aug. 20039 342 inlägg

Bootcamp: Inbyggt i OSX, låter dig boota Windows från en separat partition. Smidigt och enkelt, men låter dig inte köra OSX och Windows samtidigt utan omstart.
VMWare Fusion är en virtuell maskin. Låter dig köra Windows (Eller något annat OS) i ett fönster eller fullskärm i OSX. Du kan kombinera Bootcamp och VMWare och använda samma parition för att boota Windows separat och i den virtuella maskinen.
CrossOver är en "Windows-emulator" som låter dig köra Windows-program i OSX. Använder inga Windows-komponenter och kräver därför ingen Windows-licens. Kan av samma anledning ha problem att köra vissa program.

voigtann1Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Även Parallels är likt VMWare Fusion, fungera helt OK

GislavedMedlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Eller varför inte http://www.virtualbox.org/

tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg

Jag rekommenderar också VirtualBox. Har kört det på Mac i två år utan problem. Det är dessutom gratis.

Kan väl tillägga att det är som VMWare och Parallels, dvs att du kör ett operativsystemet inuti ett annat.

DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg

tydal skrev:

Jag rekommenderar också VirtualBox. Har kört det på Mac i två år utan problem. Det är dessutom gratis.

Har kört det i två månader med tillfredställande resultat. Bra prestanda om inte annat, även om musen i mitt fall "hackar" lite, inte helt flyt i den. Vad det beror på vet jag dock inte.

137 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)