webForumDet fria alternativet

Timecapsule

4 svar · 535 visningar · startad av jofawe

jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg

En kompis till mig ringde mig nyss och berättade att hon får upp någon okänd familjs hårddisk istället för sin egna när hon kollar på sin timecapsule disk.

Är dethär ett känt problem eller .. frör hon vågar inte kolla upp vilka de är för hon är rädd att åka dit för dataintrång..

BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Problemet kanske är så enkelt att den andra familjen fulsurfar på hennes nät & därför blir deras disk tillgänglig?
Annars låter det ju helknasigt.

tydalMedlem sedan juni 20034 013 inlägg

Eller tvärtom. Jag minns när jag höll på att konfigurera en trådlös pryl och den inte ville dyka upp i datorn. Till slut gick jag in på routerns konfigurationen för att säkerställa så inga inställningar var fel där. Men jag lyckades inte komma in. Fel lösenord sa den, trots att jag slog rätt. Efter några försök la jag märke till att modellnamnet på D-Linkroutern som stod på inloggningssidan inte stämde överens med den jag hade. Så min dator hade alltså anslutit till grannens oskyddade nät utan att jag märkt något...

jofaweMedlem sedan mars 20062 194 inlägg

Njea.. alltså.. vid en närmare titt på lite av innehållet har vi fastslagit att den familjen bor 3km därifrån..

BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg

Använder hon Mobileme?

127 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.30151723
124 ms — hämta forumlista (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)