webForumDet fria alternativet

Sugen att köpa mac + köra windows

macOS

5 svar · 632 visningar · startad av doggelito

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg
Frågan#1

Tjena,

Jag är sugen på att skaffa mig min första mac, gissningsvis en mac book pro, men eftersom jag jobbar i Visual studio 2008 så måste jag försäkra mig om att det funkar smärtfritt. Gör det det? :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Du måste ju ha en virtuell plattform eller dual boot.
Om du kör VmWare Fusion, som jag, så lägger du bara in XP eller Win7 utan problem. Sedan kan jag inte se några programproblem alls.

Medlem sedan aug. 20039 340 inlägg

Det funkar väldigt smärtfritt mha bootcamp. Sen kan du köra virtualisering också, men det skulle jag inte rekommendera för något så tungt som VS. Om du har isntallerat Windows på en separat partition så kan du dock väldigt enkelt köra samma instalaltion i VMWare Fusion, så det är smidigt.

Medlem sedan juni 20003 076 inlägg

Låter ju toppen! :)

Medlem sedan nov. 2003310 inlägg

Ser egentliga inga problem med att köra VS i virtualiserad miljö. Det är inte särskilt tungt. Kör det själv i virtualiserad miljö på jobbet utan större problem.
Det är visserligen i en WinXP under Hyper-V på en Dell laptop med 2008-server men så stor skillnad är det nog inte mot att köra det under wm-ware fusion i mac os.

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Jag kör XP i VirtualBox på min Macbook och det fungerar hyfsat. Det jag irriterar mig mest på (som i och för sig kanske kan tillskrivas min installation i sig) är att musen går på "låg framerate", det vill säga att den hackar och har dålig precision. Men rent tekniskt sett fungerar allt bra, XP är riktigt snabbt.

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
125 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)