webForumDet fria alternativet

Byta Vista mot...?

Linux & BSDur Mac OS, Unix, Linux & BSD

27 svar · 2 055 visningar · startad av DanneSt · sida 2 av 2

DannyMedlem sedan juli 200412 913 inlägg

Danny skrev:

bästa tycker jag är att göra en anpassad installation av Ubuntu där man väljer bort sådant som inte behövs [...] har tyvärr ingen länk att bidra med just nu

Men nu har jag:
http://wiki.makethemove.net/index.php?title=CustomUbuntu :)

Det finns även en "Netbook Remix" av Ubuntu:
http://www.ubuntu.com/getubuntu/download-netbook

DanneStMedlem sedan feb. 20041 311 inlägg

Provar Wubi nu. Läste nånstans att nedladdningen/installationen skulle ta en kaffe-kopps-stund, men hos mig blir den kaffepausen lååååång. Ca 6 timmar.
Misstänker starkt att drivrutinen hos Vista för mitt inbyggda WLAN suger som allt annat. Kör trots allt 100/100 Mbit via fiber och har en ny Linksys WRT54GL med dd-wrt på...

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Därför skrev jag Testa med Xubuntu först den är inte störst!

fiddlerMedlem sedan juli 20023 617 inlägg

DanneSt skrev:

Provar Wubi nu. Läste nånstans att nedladdningen/installationen skulle ta en kaffe-kopps-stund, men hos mig blir den kaffepausen lååååång. Ca 6 timmar.
Misstänker starkt att drivrutinen hos Vista för mitt inbyggda WLAN suger som allt annat. Kör trots allt 100/100 Mbit via fiber och har en ny Linksys WRT54GL med dd-wrt på...

Du kan ladda ner ISO-filen direkt från ubuntu.org istället. Lägg den i samma mapp som wubi.exe och installera. Det spar dig några timmar. ;)

Lasp skrev:

Därför skrev jag Testa med Xubuntu först den är inte störst!

Got it!

...9 minutes remaining. Jisses vilken skillnad!

Gick ju bra det hàr! :D
Ska bara hitta instàllningen fòr svenskt tangenbord...

LaspMedlem sedan juli 200012 980 inlägg

Jag skrev om det Applikation...Inställningar...Tangentbord...Sista fliken Layout Add sverige Ta bort it

Lasp skrev:

Jag skrev om det Applikation...Inställningar...Tangentbord...Sista fliken Layout Add sverige Ta bort it

Japp! Titta: å, ä, ö! :)

Hittade det faktiskt innan jag läste ditt tips. Och en 140+ uppdateringar är nedladdade och installerade. Ska nu låta burken starta om och samtidigt sussa för natten. Ska bli spännande att sätta tänderna i detta OS imorgon! Hoppas det regnar bara... :bire

130 ms totalt · 3 externa anrop · v20260731065814-full.29ac60f6
0 ms — hämta forumlista (cache)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)