DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Jag får spel på Finder emellanåt. Försöker kopiera filer över WLAN:et (men även trådbundet), från min Macbook till min nätverksdisk. Jag markerar alla filer, drar dem och släpper dem i målmappen, som då är helt tom. Efter en stunds tuggande så avbryter den plötsligt hela kopieringen.
Åtgärden kunde inte slutföras eftersom objektet <filnamnet> används.
Idioti. Filen används inte alls, förutom av själva kopieringen. Men varför? Ska man då kopiera en större mängd filer (från kameran exempelvis, där blir det ju lätt att man flyttar 1-2Gb/100 filer i ett svep) måste man ju sitta och hålla stenkoll på det. Inga pisspauser här inte.
BireMedlem sedan dec. 199919 074 inlägg Så där blir det enbart för mig om man har en bild markerad så man ser en preview av den i finder. Irriterande förvisso, men hanterbart.
muskotMedlem sedan jan. 20027 905 inlägg
Dryden skrev:
Jag får spel på Finder emellanåt. Försöker kopiera filer över WLAN:et (men även trådbundet), från min Macbook till min nätverksdisk. Jag markerar alla filer, drar dem och släpper dem i målmappen, som då är helt tom. Efter en stunds tuggande så avbryter den plötsligt hela kopieringen.
Inte för att jag råkat ut för det problem du nämner, men all filhantering i OS X blev mycket bekvämare efter att jag installerat ForkLift. Visserligen inte fritt eller gratis, vilket jag såklart föredrar, men $9,95 är överkomligt (finns även en trial-version).
Finder ger mig huvudvärk överlag, det är så osmidigt (även om det kanske blir lite bättre i Snow Leopard).
CompusaMedlem sedan jan. 20023 327 inlägg Tack för tipset om ForkLift. Finder är verkligen undermålig och borde göras om helt...
DrydenMedlem sedan aug. 200218 625 inlägg Jag köper nog inget extraprogram nu innan jag sett Snow Leopard, men muskot det där såg verkligen intressant ut.