Tjaba!
Hur öppnar man segmenterade zip-filer utan att öppna var och en för sig?
Har stört mig på detta längre. Det borde ju gå med nåt program?
Taxi!
10 svar · 1 312 visningar · startad av bassebhu
Tjaba!
Hur öppnar man segmenterade zip-filer utan att öppna var och en för sig?
Har stört mig på detta längre. Det borde ju gå med nåt program?
Taxi!
Segmenterade zip-filer? Jag har säkert ingen bra lösning men är mycket nyfiken på vad det är för något.
Är det en zip-fil som innehåller flera zip-filer eller en stor fil som är delad i flera zip-filer?
Det är flera .zip-filer som tillsammans ska sättas ihop till ett arkiv. Lite som .rar-segment men där har jag fått UnRarX att packa upp som det är tänkt!
the Unarchiver eller UnRarX borde fixa det. Det gäller bara att associera något av de programmen med .zip-ändelsen.
Fick inte nåt av dem att klara av det. Har testat att öppna med stuffit, arkivverktyg, the unarchiver och unrarx. Inget av dem fixar det. Såvida det inte räcker att välja "öppna med" rakt av.
Från början var Zip inte tänkt för flerfils-stöd. Rent tekniskt är det givetvis inga problem, och enligt denna jämförelse skall Stuffit ha stöd för det. Kan det hända att du inte har den senaste versionen? Det finns även lite tips vilka andra program som skall ha stöd för.
markera alla i utforskaren högerklicka .. välj packa upp här
Pröva att dra upp kommandoraden och skriv copy /b fil1.zip + fil2.zip + fil3.zip utfil.zip
Med lite tur funkar det.
Edit: My bad, det gällde OSX. Då ser kommandot istället ut så här: cat fil1.zip fil2.zip fil3.zip > utfil.zip
Jag kan inte garantera att det funkar dock, det beror om zip-filer bara är delade rakt av eller om de har något mer avancerat protokoll.
Från början var Zip inte tänkt för flerfils-stöd. Rent tekniskt är det givetvis inga problem, och enligt denna jämförelse skall Stuffit ha stöd för det. Kan det hända att du inte har den senaste versionen? Det finns även lite tips vilka andra program som skall ha stöd för.
Det var ju lite hopp. Jag har senaste stuffit och senaste unarchiver, men hittar för mitt liv inte hur jag ska göra :(
Hej, Jag har Stuffit och unarch. Det funkar för mig så vitt jag vet..
Om inte med .zip så med .rar då kag bara behöver packa upp en så packar den automatiskt upp alla i samma mapp som hör ihop..
vazrför inte markera alla i utforskaren o välja "packa upp här"?