När det gäller Linuxfrågor rent generellt så finns det många intressanta forum.
Ett som är riktigt bra är https://www.LinuxPortalen.se Registrera dig där oxh skriv dina frågor på ren svenska, så kommer du säkert att få svar säger Lasp.
Gamla datorer väcks oftast till livs med Linux, men det finns en trend där vi är rätt många som kör kapabla maskiner. Då kommer ju detta med virtualisering upp automatisk.
Men gör nu en lista på vad du köra i din nya miljö. Ta det lugnt och njut av de program som du är van vid, det är bra med FireFox som webläsare och Thunderbird som epostklient för att dessa fungerar i alla våra tre stora miljöer.
Att känna sig hemma är en del av tryggheten.
Damn Small Linux -- installera!?
24 svar · 1 955 visningar · startad av Eclipse · sida 2 av 2
Lasp, du tycker inte att han får svar här med andra ord? :q
Eclipse, självklart finns det dom som köper t.ex. Dell-datorer och installerar Linux på - men i och med att de nya, färdiga, datorerna oftast skeppas med Windows så vill de flesta inte betala Windows-skatten och bygger hellre sin egen maskin.
Drivrutinsidan har förbättrats avsevärt på senaste tiden, då tillverkarna ser att det finns efterfrågan. Förut kunde det ta ett tag innan stabila Linux-drivare fanns till ny maskinvara.
Tack för era inlägg.
Nej tack! Jag vill inte regga mig på nåt Linuxforum. Jag vet vilka tomtar som hänger där... och jag avböjer att försöka kommunicera med dessa i skrivande stund.
I all välmening!
Jag klarar mig långt på webb + mail + openoffice.
DreamWeaver kör jag för webbprogrammering. Jag har ännu inte hittat nåt program som matchar det... men det kanske finns!? Det är bra, men rätt dyrt.
Går det inte att köpa en dator utan operativsystem från Dell?
Sen undrar jag, men fungerar några .exe-filer över huvud taget i denna miljö...??
Kan jag givetvis testa, men jag tänker på spel till barnen... lite sånt.
Värt att testa!
Hej SPiN och alla andra som gillar Linux. Jo man kan definitivt få bra svar om Linux här på wF-
Alla som jobbar med webb kommer väl förr eller senare i kontakt med Linux.
Så jag beklagar om mitt tips togs illa upp. :r
Har bara för avsikt att sprida mer kunskap om framför allt Linux som Desktop.
Så Tack SPiN och Grattis Eclipse till en bra start- Hoppas att flera vågar se vad Linux Desktop står idag :i