Nu har jag så att skrivbordsikonerna ordnas automatiskt på skrivbordet som ni kan se på bilden: http://www.gezeta.se/carl/box/Bild 1.png
Jag skulle vilja ändra marginalen så att de flyttas längre till höger, någon som vet om det går?
9 svar · 729 visningar · startad av caze
Nu har jag så att skrivbordsikonerna ordnas automatiskt på skrivbordet som ni kan se på bilden: http://www.gezeta.se/carl/box/Bild 1.png
Jag skulle vilja ändra marginalen så att de flyttas längre till höger, någon som vet om det går?
View >Show View Options (äpple+j) och ändra Grid spacing.
Jag kör OS X Tiger och kan inte hitta det?
Tror inte att det finns i Tiger, utan bara Leopard.
Attans isåfall. Pallar inte riktigt en uppdatering än, känns precis som samma sak med Vista som Leopard, att det fortfarande inte fungerar speciellt bra.
Tror du gör rätt i att inte jämföra Vista med Leopard :p
Jag jämför dem inte, statuerar två exempel på två nya produkter i utvecklingsfasen. ;)
Testa att flytta runt label:en, placera den under ikonen och änddra ikon-storleken upp och ner. För så långt till vänster som du har ikonerna är inte den normala grid:en.
Sen tycker jag inte att du har så mycket att vara oroad för egentligen. Leopard fungerar fruktansvärt bra nu med 10.5.2 installerat. Värre var det innan uppdateringen kom.
Det måste krävas mer än placeringen av ikoner för att döma ett OS...! :-)
Leopard måste ha funnits i över 6 månader och nu är det moget och fint. För någon vecka sedan kom nya drivrutiner till min HP-skrivare med uppdateringarna. Så nu är det problemet löst.
Det blir allt färre tredjepart som inte fungerar. Något som däremot fungerar oroväckande bra är back-up funktionen med TimeMachine... Oj, oj, oj!!
Om du är beroende av Mac OS Classic program ska du avvakta för dom fungerar INTE med Leopard. Det blir ett kryss på dom ikonerna.
Windows har sina fördelar... Men Microsoft har en förmåga att inte göra saker färdigt utan i stället satsa på nytt OS. Leopard fungerar bra. Men när jag kollar på ny Windowsdator kollar jag på alternativen med XP, inte Vista...